Automobilka Mercedes-Benz ohlásila čtyřdveřové kupé AMG GT již před autosalonem, ale mnoho informací k němu nezveřejnila. Nyní se tenhle nový konkurent Porsche Panamera představil a otázkou zůstává, co je to vlastně zač. Že by trochu natažené kupé AMG GT se zadními sedačkami? To opravdu ne. Základem je platforma MRA, kterou má třeba nová třída E nebo nové CLS. Pro potřeby AMG GT 4-Door Coupé ale byla značně upravena, má třeba větší motorový prostor.
V nabídce motorů nemůže chybět čtyřlitrový osmiválec bi-turbo o výkonu 470 kW (639 k) a točivém momentu masivních 900 Nm, který dostanete ve verzi AMG GT 63 S 4Matic+. Ano, tohle je samozřejmě čtyřkolka, ovšem se speciálním sportovním režimem, ve kterém se umí chovat jako auto se zadním pohonem. Mercedes poprvé představil tuto technologii v modelu E 63 AMG a dnes už ji nabízí i v ostré třídě S.
Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ akceleruje na 100 km/h za 3,2 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 315 km/h. To je pro Panameru Turbo S opravdová výzva.Pokud by to na vás bylo přeci jen příliš, je tu „slabší“ verze GT 63 4Matic, která má mrzkých 430 kW (585 k) a na stovku se dovleče až za 3,4 sekundy. Navíc se bude ploužit jen 310 km/h.
Doporučujeme: Test Mercedesu AMG GT R
Osmiválce mají samozřejmě vypínání válců pro snížení spotřeby, pokud by někoho trápilo, že taková auta v reálném světě jezdí za 15 až 20 litrů a ne za udávaných 11. Verze 63S má aktivní uložení motoru v základu, slabší ho může mít za příplatek.
Druhou možností je „hybridní“ verze AMG GT 53 4Matic+, která kombinuje řadový šestiválec 3,0 l se startér/generátorem o výkonu 16 kW a točivém momentu 250 Nm. Celkový výkon verze 53 AMG je 320 kW (435 k), na 100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy a pojede nejvýše 285 km/h. Normovaná spotřeba je 9,1 litru na 100 km. To už je údaj dle normy WLTP, která platí i pro osmiválce. Najednou se ta čísla nezdají tak neuvěřitelná.