Očekávané se stalo skutečností. Luxusní SUV Bentley Bentayga se dočkalo plug-in hybridní verze, která doplňuje v nabídce benzinový osmi- i dvanáctiválec a naftový osmiválec. S tabulkovými emisemi CO2 75 g/km se tak řadí k autům, která budou v mnoha zemích těžit z daňových výhod. Vzniká tak jasný protipól marnivému dvanáctiválci, jehož klientela si může dovolit všechno. I registrační daně v řádu desítek procent z ceny auta.
Pod kapotou hybridní Bentaygy pracuje koncernový benzinový šestiválec 3.0 TFSI spojený s elektromotorem. Stejnou sestavu využívá plug-in hybridní Porsche Panamera. V té má soustava nejvyšší výkon 340 kW (462 koní) a točivý moment 700 Nm. Bentley prozatím přesná čísla neuvádí. Uvádí však spotřebu (3,2 litru na 100 km) a emise (75 g/km CO2) a také dojezd na elektřinu přes 50 km.
Doporučujeme Test Bentley Bentayga Diesel: O smyslu bytí
Hybridní Bentaygu si totiž můžete strčit do běžné domácí zásuvky a za 7,5 hodiny máte plně nabito. Více informací bohužel Bentley neuvádí, takže ani nevíme, jakou kapacitu má akumulátor a jak bude hybridní provedení rychlé. Podle parametrů to vypadá, že bude z nabídky nejpomalejší, ale to asi klienty moc trápit nebude.
Pokud jde o výbavu, žádné kompromisy se nekonají. Bentayga Hybrid může být naspecifikována jako ostatní verze. Hybridní model se v nabídce vybraných trhů objeví ve druhé polovině roku 2018. Cenu zatím neznáme.