Vylepšená třída S od Mercedesu na českém trhu. V boji s Audi A8 a BMW 7 to nebude mít snadné

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Faceliftovaný Mercedes-Benz třídy S oficiálně vstupuje na český trh

  • Technické změny jsou překvapivě rozsáhlé: zahrnují kompletní obměnu motorové palety a přechod na 48V elektroinstalaci

  • Zážehové šestiválce M256 mají „elektrické turbo“

  • Podvozek se v zatáčkách naklání proti odstředivé síle

  • Paket výbavy s adaptivním tempomatem nebo servodovíráním dveří dostanete na českém trhu za příplatek ve výši 0,- Kč

  • Ceny modernizované třídy S startují na 1 934 000 Kč, ovšem bez DPH

Mercedes-Benz třídy S je léta považován za nekorunovaného krále luxusních sedanů nejvyšší třídy. Současná, šestá generace s označením W222 je ale na trhu již čtvrtým rokem a v poslední době čelí nevídaně zostřené konkurenci v podobě zcela nových generací úhlavních rivalů. BMW svoji řadu 7 už prodává, nejnovější Audi A8 k zákazníkům teprve míří. Aktuální třída S je však teprve za polovinou životního cyklu. Náporu nové konkurence proto čelí rozsáhlejším faceliftem, který vedle estetických změn přináší také docela rozsáhlé novinky v technice.

IMG_20170801_115116 Český importér představil modernizovanou třídu S médiím v prostorách rodinného pivovaru v obci Zichovec na Lounsku
IMG_20170801_115341 Hlavní změnou v interiéru je nový volant, na jehož ramena se přesunulo ovládání mnoha funkcí včetně tempomatu (ten měl dosud vlastní páčku)

U faceliftů nebývá obvyklé, aby se změnila prakticky celá škála pohonných jednotek, ale v paletě motorizací pro třídu S prakticky nezůstal kámen na kameni. Zmizel z ní vznětový čtyřválec. Roli základní motorizace přebírá šestiválec se známým označením S 350d, ale zcela novou konstrukcí (OM656). Už není vidlicový, ale řadový. Dosahuje výkonu 210 kW a točivého momentu 600 Nm. Výkonnější provedení stejného agregátu se jmenuje S 400d. Má 250 kW a 700 Nm. Obě varianty lze kombinovat s pohonem všech kol.

Doporučujeme: Test Mercedes-AMG GT R

Mercedes-Benz AMG GT R

Také benzinové šestiválce jsou nyní řadové, ze zcela nové konstrukční řady M256. A pozor, je tu jeden chyták. S 500 už neoznačuje vidlicový osmiválec, ale vrcholnou verzi šestiválce. Díky přechodu na 48V elektroinstalaci mohli konstruktéři osadit motor elektrickým kompresorem, jaký poprvé použilo Audi u agregátu 4.0 TDI v modelu SQ7. Pokud se nemýlíme, má kombinace zážehového motoru a elektrického kompresoru ve třídě S premiéru. K výkonu spalovací jednotky přidá „elektrické turbo“ dalších 16 kW.

Mercedes-Maybach S-Klasse (X222); 2017 Vrchol nabídky nadále tvoří varianta Mercedes-Maybach (X222). Dodává se jen s osmiválcem a dvanáctiválcem
Mercedes-Benz S-Klasse; 2017 Většina českých zákazníků údajně pořizuje třídu S s exteriérovým paketem AMG-Line. Poznáte ji podle dvou lišt v rozích předního nárazníku

Osmiválec v nabídce zůstal, ale přejmenoval se na S 560. Také on je nový, jedná se o dvěma turbodmychadly přeplňovaný čtyřlitr, konstrukčně příbuzný s již známými jednotkami AMG. Pro třídu S dostal 345 kW a 700 Nm.

Nadále bude pochopitelně možná objednávat sportovní S 63 AMG, stejně jako dvanáctiválce S 600 a S 65. Ty se ale v České republice prodávají jen výjimečně, nejžádanější jsou na zámořských trzích. Na českém trhu, kde pro elektrifikovaná auta neplatí speciální úlevy, bude stát trochu stranou zájmu i plug-in hybrid S 560e. Je to první Mercedes, který využívá třetí generaci plug-in hybridní soustavy. V čistě elektrickém režimu ujede až 50 km

Paletu vybraných motorizací včetně cen uvádíme pro přehlednost v tabulce:

Model Výkon (kW) Toč. moment (N.m) Cena (Kč vč. DPH)
S 450 270 500 2 480 500
S 450 4Matic 270 500 2 553 100
S 500 320 520 2 710 400
S 560 345 700 2 842 290
S 560 4Matic 345 700 2 940 300
S 350d 210 600 2 340 140
S 350d 4Matic 210 600 2 438 150
S 400d 250 700 2 504 700
S 400d 4Matic 250 700 2 601 500
S 600 L 390 830 4 427 390
S 63 AMG 4Matic+ L 450 900 4 455 220
S 65 AMG L 463 1000 6 399 690
Maybach S 650 463 1000 5 307 060

Nejen v luxusní třídě nicméně dnešního zákazníka zajímají hlavně technologie, přinejmenším podle názoru automobilek. Třída S zatím nedokáže nabídnout autonomní řízení úrovně 3 jako Audi, ale v rámci modernizace dostala vylepšenou soustavu kamer a radarů spolu se zdokonaleným softwarem. Adaptivní tempomat dokáže zpomalovat do zatáček podle údajů z navigace a v koloně se znovu sám rozjede po zastavení dlouhém až 30 sekund.

Doporučujeme: Test BMW 750Ld xDrive – Šestiválcový diesel na čtvrtou

BMW 750Ld

Zajímavostí je adaptivní podvozek Magic Body Control s funkcí naklánění do zatáček. Pokud si říkáte, že do zatáček se naklánějí všechna auta a cílem semiaktivního odpružení a tlumení je tomu zamezit, vězte, že funkce Curve naklání karoserii na opačnou stranu, jako na motorce. A to až do úhlu 2,65 stupně. Výsledkem by mělo být zmenšení sil působících na těla cestujících a tím i vyšší cestovní komfort.

A abychom nezapomněli na design. Maska dostala dvojité lamely, změnil se vzhled předních světlometů i zadních svítilen a oba nárazníky jsou úhlednější než dříve. Koncovky výfuků jsou u zážehových motorizací funkční obě, u dieselů je pravá jen atrapa. Za pravým zadním kolem se totiž schovává nádrž na aditivum AdBlue.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ Člověk by si zvykl, viďte. Čalounění a dekory si musíte vybrat už při objednávce, ale nepřímé osvětlení interiéru lze měnit dle libosti. K dispozici jsou desítky odstínů

Standardní výbava se liší podle motorizace. Už u základních modelů ale obsahuje třeba zadní kameru, zpětná zrcátka s ochranou proti oslnění nebo nepřímé osvětlení interiéru (s až 64 barevnými odstíny). Mercedes nabízí i různé zvýhodněné sady výbavy na přání. Z nich asi nejzajímavější je sada Premium. Obsahuje soubor jízdních asistentů, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla s pamětí polohy, panoramatické střešní okno, 360°soustavu kamer, servodovírání dveří, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go a bezklíčové odemykání. Výše příplatku za tuto sadu činí na českém trhu příjemných 0 Kč.

V prvním pololetí 2017 prodal Mercedes-Benz na českém trhu 44 kusů třídy S, zatímco výběhové Audi A8 má na kontě pouhých šest registrací a naopak zbrusu nové BMW 7 působivých 142. Bude zajímavé sledovat, jak se poměr sil v prestižním segmentu změní, až budou mít na trhu svůj nejnovější model všichni tři hlavní rivalové.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?