Volkswagen na vídeňském motorářském sympoziu představil nový mild-hybridní systém s motorem 2.0 TDI, který má oživit zašlou slávu dieselů a zachránit je pod kapotou běžných spotřebních aut střední a vyšší střední třídy. Moderní diesely jsou totiž už tak drahé na vývoj, výrobu a servis, že se moderní benzínové hybridy jeví jako levnější cesta.
Motor 2.0 TDI prošel zásadní modernizací. VW označuje tuto generaci kódem EA288 Evo. Je to vůbec první čtyřválcový turbodiesel spojený s mild-hybridním systémem v rámci koncernu VW. Motor je propojen pomocí řemenu s 12V startér-generátorem, který čerpá energii z kompaktního li-ion akumulátoru. Poprvé se objeví ve vozech Audi s motorem vpředu podélně. Do vozů s platformou MQB s motorem napříč dorazí později.
Doporučujeme: Volkswagen věří, že se diesel dočká „renesance“, až hysterie opadne
Volkswagen připomíná, že mild-hybrid snižuje spotřebu a hlavně emise ve všech jízdních režimech nového normovaného měření spotřeby WLTP a s rezervou vyhoví i testům RDE, které mají ověřovat skutečné emise v provozu. Nový systém bude nabízet výkony od 100 do 150 kW (136 - 204 k).
Novinkou motoru 2.0 TDI je upravený proces spalování a reakce přeplňování, to vše s cílem generovat méně škodlivin. Přepracován byl filtr pevných částic a systém selektivní katalytické redukce s ohledem na delší životnost a správnou funkci i po vysokých kilometrových nájezdech. Dále se podařilo snížit hmotnost motoru a třecí i tepelné ztráty. Zvýšení efektivity se dokonce projevilo tak, že i v nových přísnějších testech měření spotřeby má motor 2.0 TDI s mild-hybridním systém o 10 g/km nižší emise CO2 než u verze homologované dle NEDC. Výkon a točivý moment vzrostl až o 9 %.