My se v Evropě s největší pravděpodobností nové generace Volkswagenu Jetta nedočkáme, takže novinka představená na autosalonu v Detroitu zamíří jen na severoamerický trh a do Číny. Pokud jde o techniku, není překvapením, že nová Jetta vyráběná v Mexiku využívá většinu prvků z Volkswagenu Golf, tedy především celou modulární platformu MQB.
Pod kapotou nové Jetty je stále čtyřválcová jednotka 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 250 Nm, která pohání přední kola. Novinkou je osmistupňová automatická převodovka, která se v Jettě objevuje vůbec poprvé.
Nový Volkswagen Jetta narostl, je o 43 mm delší (měří teď 4702 mm) a má o 35 mm delší rozvor (2686 mm). Přední převis je o 10 mm kratší a zadní naopak o 18 mm delší, takže jsou více zdůrazněny proporce klasického sedanu. Jetta je také o 21 mm širší a 6 mm vyšší. Nárůst mají pocítit hlavně cestující zvětšením prostoru pro nohy, ramena, lokty i hlavu.
Doporučujeme: Nový Volkswagen Touareg se představí v dubnu v Číně. Bude to hybrid
Volkswagen Jetta přichází, jak je zvykem, s nejmodernějšími bezpečnostními asistenty od asistentu pro jízdu v pruzích přes samočinné parkování do podélné i kolmé mezery po multikolizní brzdu, která aktivuje brzdy, pokud vůz zaznamená nehodu. Nychybí ani systém, který má zabránit nechtěnému sešlápnutí akcelerátoru. Možná to zní komicky, ale na youtube najdete dostatek důkazů, že takové věci se opravdu nepříliš pozorným a vyplašeným lidem za volantem stávají.
Americká Jetta už dostala i základní cenovku 18 545 dolarů, což je po hrubém přepočtu podle aktuálního kurzu asi 388 000 korun (po zaplacení všech poplatků, provizí, daní, dopravy, homologace a cla by vás ale taková Jetta u nás vyšla na asi 780 000 korun). Celkem bude v nabídce pět stupňů výbav včetně verze R-Line, která se dočká sníženého podvozku a výraznějších nárazníků. Ta ale přijde později.