Modernizovaný Volkswagen Golf jsme si už podrobněji představili. Nyní se na autosalonu v Los Angeles ukázala také elektrická verze nového Golfu. Severoamerický trh pro ni bude velmi důležitý. Prodávat se ale bude i v Evropě a také samozřejmě u nás.
Elektrický Golf přebírá modernizovaný infotainment ze standardního modelu včetně funkce rozpoznávání gest. Vlastně to je na první pohled úplně normální auto. Což se určitě bude zamlouvat lidem, kteří nechtějí do světa křičet, že jezdí elektromobilem. Důležité změny se odehrály pod kapotou.
Volkswagen e-Golf dostal nový li-ion akumulátor s kapacitou 36 kWh. To představuje nárůst o 14 kWh oproti minulé verzi. Podle automobilky se díky tomu prodlouží dojezd o 50 %. Volkswagen uvádí spotřebu 12,7 kWh na 100 km a dojezd 300 km dle evropské normy. V reálném provozu ale počítejte spíše s „americkým“ údajem 200 km (Američané mají pro měření dojezdu elektromobilů jinou, o něco realističtější normu). Pro auto velikosti Golfu je totiž údaj 12,7 kWh na 100 km v reálném provozu spíše utopií.
Doporučujeme: Kia Sportage 2.0 CRDi vs. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI — Nečekaně vyrovnaní
Ze standardní palubní nabíječky o výkonu 7,2 kW, kterou si zapojíte doma do zásuvky, se prý Golf nabije na plnou kapacitu za šest hodin. Je možné použít i rychlonabíječku s výkonem 40 kW. Ta nabije akumulátor na 80 % kapacity za necelou hodinu.
Elektromotor posílil z 85 kW (115 k) na 100 kW (136 k) a točivý moment se zvýšil z 270 na 290 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne elektrický Golf za 9,6 sekundy a nejvyšší rychlost má omezenou na 150 km/h. Cenu prozatím Volkswagen nezveřejnil. Vůz se sice začal v Drážďanech již vyrábět, ale na trh se dostane až na počátku roku 2017.