Ženeva 2017: Volkswagen Arteon odhalen. Sám se vyhne kamionu a pozná, že jedete do zatáčky

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Volkswagen má novou vlajkovou loď, jmenuje se Arteon 

  • Jde o nástupce modelů CC a Phaeton 

  • Pětidveřová karoserie nabídne prostor pro pět lidí a 563 litrů v zavazadelníku

  • K dispozici bude šest motorů s výkonem od 150 do 280 koní, automat i pohon všech kol 

  • Na německý trh dorazí Arteon už v červnu, objednávky začne Volkswagen přijímat těsně po ženevské premiéře

Už to vypadalo, že si Volkswagen nechá na svůj koncernový večer alespoň jedno velké překvapení, ale nestalo se tak. Automobilka zveřejnila oficiální materiály týkající se modelu Arteon, který se v nabídce zařadí nad Passat.

Doporučujeme: Autosalon v Ženevě začíná. Sledujte první premiéry už dnes (+10 nejzajímavějších novinek)

Arteon je v podstatě nástupcem modelu CC, ale ve srovnání s ním je větší. Jde totiž zároveň o náhradu za Phaeton. Proto ostatně Volkswagen zvolil tohle zvláštní jméno. Vzniklo spojením slov „Art“ a koncovky „eon“. Ta je vyhrazena vrcholným modelům. Kromě u nás známého Phaetonu nese stejnou koncovku také v Číně prodávaný Phideon.

Volkswagen Pressekonferenz auf dem Genfer Automobilsalon 2017 Arteon dostal zcela nový design přední části. Kromě klasické verze bylo představeno také provedení R-Line. Vrcholnou motorizací prozatím bude dvoulitrové TSI o výkonu 280 koní

Základem nového modelu Arteon je opět platforma MQB. Na rozdíl od svých ideových předků není tato novinka sedanem, jde o klasický liftback. Vůz měří na délku 4862 mm, široký je 1871 mm a vysoký 1427 mm. Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2841 mm. Kromě zajímavých proporcí stojí za pozornost také přední část. Arteon totiž dostal zcela nový design.

Doporučujeme: Volkswagen ukončil výrobu modelu CC. Luxusnější nástupce dorazí příští rok

Automobilka slibuje mnoho místa uvnitř, příkladný prostor pro nohy a zavazadelník o objemu 563 až 1557 litrů. Nabídka motorizací zahrnuje až na jednu výjimku známé jednotky. Základním výkonem je 110 kW (150 k), komu to bude málo, ten bude moci sáhnout po výkonu 140 kW (190 k). Tyto dvě výkonové úrovně budou dostupné jak v zážehovém, tak ve vznětovém provedení. V případě základní zážehové jednotky jde o nový motor 1.5 TSI Evo se systémem vypínání válců.

Der neue Volkswagen Arteon Uvnitř bude Arteon svou příbuznost s Passatem zapírat jen velmi těžko. Ve výbavě najdeme vše od digitálního přístrojového štítu po velký displej multimediálního systému a armády nejrůznějších asistentů

Tím nejrychlejším bude veze s hnacím řetězcem známým třeba ze Škody Superb. Tedy motor 2.0 TSI (206 kW/280 k), pohon všech kol a dvouspojkový automat. Naftovým vrcholem je dvakrát přeplňovaný dvoulitr nabízející 176 kW (240 k). I tento motor vždy koupíte jako čtyřkolku s automatem. DSG je standardem také pro motory o výkonu 140 kW (190 k), u kterých si budete moci pořídit pohon všech kol za příplatek.

Doporučujeme: Škoda Superb dostala 353 koní. Zvládne teď maximální rychlost přes 260 km/h

Arteon samozřejmě dostane všechny systémy známé z Passatu, ať už se budeme bavit o digitálním přístrojovém štítu, nebo armádě asistentů. Pár novinek se ale přesto najde. Třeba adaptivní tempomat bude umět upravovat rychlost podle dopravních značek, zatímco systém vedení auta v pruzích bude nově schopen reagovat například na vybočující kamion. A konečně přisvěcování do zatáček se aktivuje ještě před tím, než fyzicky zatočíte volantem. Vůz totiž díky kombinaci GPS a kamery bude vědět, že do zatáčky vjíždíte.

Na německý trh dorazí Volkswagen Arteon už v polovině června. Automobilka uvádí, že v případě vybraných zemí začne přijímat první objednávky ihned po ženevské premiéře.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?