Na srpnové soutěži krásy v kalifornském Pebble Beach odhalil Mercedes-Benz strhující studii s názvem Vision Mercedes-Maybach 6. Ultraluxusní dvoudveřový vůz nejvyšší třídy naznačuje ambice vstoupit na trh, kde v nedávné historii působily v podstatě jen britské značky Bentley a Rolls-Royce (toho času obě v německých rukou).
Koncept s délkou blížící se šesti metrům zaujme především neobvyklými proporcemi. Extrémně dlouhá kapota s minimálním předním převisem poněkud připomíná nejluxusnější předválečné automobily značek jako Bugatti nebo právě Maybach. V detailech jako tvar přední masky, zadní svítilny nebo nahoru výklopné dveře se však projevují jasné odkazy na nedávnou i vzdálenější minulost Mercedesu. Atletické vyznění designu podtrhuje i kontrast mezi velmi nízkým bočním prosklením a obřími, 24palcovými koly. Případná sériová verze by téměř jistě musela být v proporcích o něco umírněnější.
Radikální není jen vzhled vozu, ale i koncepce pohonu. Naznačuje snad Mercedes, že se chystá přímo konkurovat Tesle? Podobně jako kalifornské elektromobily má totiž Vision Mercedes-Maybach 6 podlahu vyplněnou bateriemi, které vozu umožňují teoretický dojezd až 500 km. Samotnou pohonnou soustavu tvoří čtveřice elektromotorů, u každého kola jeden. To vytváří předpoklad takzvaného vektorování hnací síly a tím i zajištění téměř ideálního chování v zatáčkách. Podle Mercedesu dosahuje hnací soustava kombinovaného výkonu 550 kW (750 k). Automobilka slibuje akceleraci 0-100 km/h za méně než čtyři sekundy a nejvyšší rychlost přes 250 km/h.
Futuristický interiér kombinuje ovládání dotykovými plochami s obřím průhledovým displejem přes celou šířku čelního okna. Něco takového asi ve výrobě hned tak neuvidíme, ale podlahu z jilmového dřeva možná ano. Mercedesu totiž stálo za to v tiskové zprávě výslovně zmínit, že momentálně pracuje na zařazení tohoto přírodního materiálu do sériové výroby.
Pod názvem Maybach v současnosti Mercedes nabízí vrcholné verze své velké limuzíny třídy S, ale žádné kupé. Nejluxusnějším dvoudveřovým modelem v nabídce značky je třída S kupé, která podle motorizace stojí 2,7 až 6,7 milionu korun.