V Česku je na prodej auto proslavené filmovou sérií Zpátky do budoucnosti

3 nové názory
Autor: Engine Praha
  • V ČR je na prodej DeLorean DMC-12 z roku 1981

  • Nabízí ho společnost Engine za 1 350 000 Kč

  • DeLorean navrhoval mistr designu Giorgietto Giugiaro

  • Zadní kola pohání motor vzešlý ze spolupráce Peugeotu, Renaultu a Volva

  • Automobil byl vyráběn ručně

DeLorean DMC-12 je asi jediným automobilem na světě, který se těší tak velkému zájmu a věhlasu, přestože už z výroby šlo o pomalý a zoufale nespolehlivý automobil. Velkou měrou se o jeho popularitu zasloužil nejen futuristický vzhled s nahoru se otevírajícími dveřmi na způsob Mercedesu 300SL „Gullwing“, ale také jedna z hlavních rolí ve filmové trilogii Zpátky do budoucnosti.

Nyní je jeden DeLorean DMC-12 v Česku na prodej. Na serveru sportovnivozy.cz ho nabízí pražská společnost Engine, specializovaná na služby související s klasickými automobily. Jedná se o provedení s pětistupňovým manuálem (v nabídce byl také třístupňový automat) z roku 1981 v americké specifikaci. Má najeto pouze 47 566 km. Za nikdy nebouraný kus s repasovaným a ošetřeným podvozkem, který má navíc kompletně zrepasovaný systém vstřikování a funkční klimatizaci, žádají v Engine 1 350 000 Kč, což je za tak významný kus automobilové historie poměrně přijatelná cena. Už jen proto, že vozidlo prošlo velmi rozsáhlou a nákladnou renovací, a navíc má dobové doplňky karoserie, jako jsou nástavce prahů či zadní spoiler.

Drogy, podvody a finanční problémy. Do kin míří film o značce DeLorean
Přečtěte si také:

Drogy, podvody a finanční problémy. Do kin míří film o značce DeLorean

Na stříbrném plátně se DeLorean DMC-12 objevil v době, kdy už se dávno nevyráběl. Ve výrobě totiž vydržel pouhé dva roky, a to v letech 1981 až 1982. Za tak krátkou dobu vzniklo něco málo přes 8,5 tisíce ručně vyráběných kusů a podle neoficiálních informací by mělo dodnes po silnicích jezdit okolo šesti tisíc kusů.

Design má na svědomí mistr designu Giorgietto Giugiaro, který mu vetknul skutečně nadčasové tvary. Původně šlo o automobil s motorem uprostřed, nicméně do sériové výroby se dostal s motorem umístěným za zadní nápravou. Původně zamýšlený Wankelův motor a následně zvažované pohonné jednotky od Fordu a Citroenu zastoupil vidlicový šestiválec PRV vzešlý ze spolupráce Peugeotu, Renaultu a Volva. V evropské verzi měl ucházejících 170 koní a z 0–100 km/h zrychloval za 8,8 sekundy. V Americe však měl kvůli emisním limitům výkon snížený na mrzkých 130 koní, což znamenalo zrychlení na 100 km/h za 10,5 s. Kvalita zpracování však byla tristní a už za rok a půl výrobce vyhlásil bankrot.

Libor (neregistrovaný)
Autor zřejmě netuší, o jakou filmovou trilogii jde. Jinak by si alespoň z automatického překladače všimnul, že je to sice správně přeloženo, ale tady se filmy distribuovaly pod jiným názvem.
  • Našli jste v článku chybu?