Exkluzivní sedmistránkový materiál vznikl na základě jízdních dojmů ze skotského okruhu Knockhill i z klasických okresek, kde byly k dispozici dvě velezábavné novinky: nový, závodními geny prodchnutý Cayman GT4 i technicky stejně vybavená verze bez střechy, 718 Spyder. Jak si stojí proti minulé generaci, která ještě nemusela mít filtr pevných částic? A která z obou verzí dává větší smysl?
Na sto stranách přináší redakce hned tři zajímavé srovnávací testy: kromě již zmíněného velkého srovnání od německých kolegů, kteří pečlivě proměřili a otestovali VW Touareg, Mercedes GLE, BMW X5 a Porsche Cayenne (schválně, tipnete si vítěze?), jde o ostrý souboj z českých okresek. Zbrusu nový Renault Megane R.S. Trophy si vyšlápl na další novinku našeho trhu, Ford Focus ST. Byl to opravdu těsný souboj! Zužitkoval v něm o něco dražší Megane malou výkonnostní výhodu?
A srovnávací test do třetice: tentokráte o místo v ředitelské garáži. Jde také tak trochu o souboj koncepcí, protože zatímco v Mercedesu třídy S pracuje elektromotorem podpořený benzinový šestiválec, pod dlouhou kapotou řady 7 od BMW je „starý dobrý“ osmiválec s objemem 4,4 litru. Cena testovaných verzí? Kolem čtyř milionů korun. Která je lepší? No, je to složitější…nejlepší bude, když si v klidu přečtete celý šestistránkový článek.
Stejně tak si určitě rádi přelousknete šest stran věnovaných BMW M5 Competition, tedy upravené verzi, která bestiální motor o výkonu 625 koní zasadila do tužšího šasi, schopného velmi zajímavých výkonů na okruhu. Rudý ďábel opravdu ukázal, proč je s šikovným řidičem za volantem postrachem namyšlených supersportů.
Z dalších testovaných aut jmenujme třeba rychlý Seat Leon Cupra R ST, Suzuki Swift Sport, Kiu Sportage nebo omlazenou Škodu Superb, která po modernizaci opravdu hezky prokoukla – nestárnoucí design zůstal z velké části zachován, přibyly však zajímavé technické vychytávky.
Ve sportovní rubrice je rozebrán fenomén dragsterů, podíváme se také na zoubek čistotě moderních aut (opravdu už výrobci nelžou?), dáme si lekci z aerodynamiky moderních sporťáků, jukneme na pařížský sraz Citroënů a v „elektronické tužce“ rozebereme, proč bude nová Corvette C8 Stingray jezdit fantasticky.