Triumph Scrambler 1200 je stylové retro do terénu. Nově nabídne dvě verze

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Zásadní novinka roku 2019 se představuje v období mezi dvěma významnými veletrhy

  • Podvozek i motor jsou přizpůsobeny jízdě mimo zpevněné cesty

  • Scrambler 1200 překvapí bohatou základní výbavou a elektronickými funkcemi

Od chvíle, kdy Triumph kompletně překopal modelovou řadu Classics a vybavil ji novými motory, utekly právě tři roky. Celou tu dobu v nabídce chyběl velký Scrambler, ale to právě přestává být pravda. Jedna z netrpělivě očekávaných novinek 2019 se představuje rovnou ve dvou verzích, a žádná z nich už od pohledu nezůstává nic dlužná svému názvu. Není divu; vždyť kořeny této kategorie sahají do Británie dvacátých let minulého století.

7J9A6584_GRD_RT.psd Terénu se nový Scrambler 1200 nezalekne
7J9A6615_GRD_RT.psd Kryty rukojetí nejsou jen módním doplňkem

Že se nový Scrambler 1200 nelekne ani náročnějšího terénu než šotolinové cesty, naznačují dlouhé zdvihy odpružení, 21 palcové přední kolo, drátový výplet ráfků, široká řídítka a vysoko zdvižené koncovky výfuků. A parametry podvozku, jehož základem je zpevněný kolébkový rám a masivní hliníková kyvná vidlice, dávají tomuto dojmu za pravdu. Plně stavitelné USD vidlice Showa i zadní tlumiče Öhlins mají dráhu zdvihu celých 200 milimetrů, u verze XE ještě o 5 cm víc.

Novinky z motocyklového Intermotu: Co přinese rok 2019?
Přečtěte si také:

Novinky z motocyklového Intermotu: Co přinese rok 2019?

Zpomalování je v režii dvou předních radiálních monobloků Brembo M50, navlečených na 320mm kotoučích. Větší orientace na terén se u modelu XE projevuje také odlišnou geometrií, konkrétně delší kyvnou vidlicí i rozvorem, a menším úhlem hlavy řízení. Sedlo je umístěno o 3 cm výš a řídítka, jejichž polohu lze nastavit, jsou ještě širší než u základního modelu.

7J9A8830_GRD_RT.psd V režimu Off-Road Pro se automaticky vypne ABS i kontrola trakce

O pohyb vpřed se stará známý řadový dvouválec o objemu 1200 cm3, který Triumph používá u ostatních velkých klasiků. Pro potřeby Scrambleru je naladěn na trochu menší výkon (90 koní v 7400 otáčkách) s důrazem na zátah odspodu (110 Nm při 3950 otáčkách). Průběh výkonu lze upravit výběrem z pěti jízdních režimů, verze XE má navíc režim Off-Road Pro se speciální palivovou mapou pro jízdu v terénu. Bohatá základní výbava dále zahrnuje  vypínatelnou kontrolu trakce, ABS, bezklíčkové zapalování a tempomat. Model XE je na tom lépe i v tomto ohledu - nabízí navíc vyhřívané rukojeti a inerciální řídící jednotku, která ovládá ABS a kontrolu trakce.

Scrambler_1200_XE_Detail_(4) Přístrojový panel dokonale ztělesňuje heslo Modern Classics
TRIUMPH_DS1_2019_BA8I7848_GRD.psd Ovládací joystick vypadá pro práci v terénu dost titěrně

Všechny funkce se ovládají prostřednictvím joysticku a digitální přístrojové desky, která navíc umí po připojení telefonu zobrazovat navigační pokyny z Google Maps. Dalším zajímavým způsobem využití bluetooth konektivity je možnost ovládání GoPro kamery přímo z řídítek motorky. A protože jsme u Triumphu, nechybí ani široká paleta nadstandardního příslušenství včetně celých inspiračních kitů.

Foto: Triumph


  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?