Od představení konceptu uteklo sotva čtvrt roku, a dnes už je jisté, že tenhle unikátní bike s největším sériově vyráběným motorem se bude zase normálně prodávat. Tedy, aspoň dokud si ho nekoupí prvních 750 lidí, tím bude vyprodaná limitovaná edice TFC. Ale u ní to určitě neskončí. Vždyť vývoj prakticky nového modelu musel stát pěkných pár liber. Zatím je však potvrzena pouze výroba karbonem vyšperkované verze Triumph Custom Factory. Co bude dál, se teprve uvidí.
Už teď však známe skoro všechny parametry, a ty jsou ještě šílenější, než u předchozího modelu. Objem podélně uloženého řadového tříválce narostl na 2458 cm3 a stejně rekordní je i hodnota točivého momentu – v tabulce specifikací se píše „přes 221 Nm“! S výkonem přes 170 koní se nový Rocket na vrchol světového žebříčku sice nevyšplhá, ale i tak je to nejsilnější Triumph v historii značky a svého hlavního konkurenta ve třídě power-cruiserů strčí do kapsy.
Zatímco předchozí generace Rocketu na sebe strhávala pozornost prakticky jen velikostí motoru, nový model určitě potěší také oko většiny pozorovatelů. Kromě moderního designu se navíc může pochlubit bohatou výbavou včetně většiny aktuálně dostupných elektronických prvků. Je mezi nimi kontrola trakce a ABS spolupracující s čidlem náklonu, volba jízdních režimů, quickshifter, tempomat, asistent rozjezdu do kopce či TFT displej s Bluetooth konektivitou? Ale jistě.
Ani na podvozku se nijak nešetřilo (a proč taky, když na řídítkách verze TCF bude viset cenovka 25 000 liber?). Kompletně nastavitelné odpružení Showa, brzdy Brembo Stylema jako na Panigale V4 – kdepak, tohle není motorka na poklidné nedělní výlety. Jen pohled na šířku přední pneumatiky Avon Cobra vyvolává pochyby o její náklonosti k náklonům.