Toyota Hilux dostala s faceliftem silnější diesel a víc elektroniky

04.06.2020
přidejte názor
  • Japonská automobilka představila facelift jednoho z nejoblíbenějších pick-upů na světě

  • Toyota Hilux se chlubí mírně upraveným designem karoserie i interiéru

  • Pod kapotou je výkonnější motor, který má díky nižším otáčkám prospět i spotřebě

Toyota Hilux patří mezi nejpopulárnější pick-upy na světě. Aktuálně osmá generace prošla faceliftem, který ji přinesl mírné úpravy vzhled karoserie. Vůz má výraznější masku přídě, diodové doplňky, jiné plastové obložení nebo třeba brzdová světla s nápadnějším „LED podpisem“.

Mnohem důležitější změna se ale odehrála pod kapotou. Tam se objevil upravený naftový čtyřválec s objemem 2,8 litru, který nově produkuje výkon 150 kW (204 k) a točivý moment rovných 500 Nm. Výhodou má být dostupnost maxima „krouťáku“ už od 1600 otáček za minutu. Druhý motor s objemem 2,4 litru zůstává beze změn. Podle Toyoty bude upravený motor také úspornější. A to díky tomu, že během volnoběhu točí místo původních 850 jen 680 otáček za minutu. To se má projevit na celkově lepším výsledku ve spotřebě.

Ford Ranger vs. Mercedes-Benz X vs. Toyota Hilux: Tři pick-upy v terénu
Přečtěte si také:

Ford Ranger vs. Mercedes-Benz X vs. Toyota Hilux: Tři pick-upy v terénu

Další změny na voze zahrnují upravené tlumiče i listové pružiny. V kabině pak řidič dostane nový displej zábavního systému a systém Toyota Safety Sense. Ten jde ruku v ruce s výbavou jako je adaptivní tempomat nebo asistent pro jízdu v pruzích.

Auto se představilo v Thajsku, kde Toyota vyrábí svůj Hilux pro země Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN). K mání na tamních trzích bude už během tohoto měsíce. Kdy se dostane do Evropy, zatím není jasné.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?