Test Renault Kangoo 1.3 TCe EDC: Dětský koutek pro ženaté se závazky

přidejte názor

Vozy kategorie MPV v Evropě již z trhu prakticky vytlačila esúvéčka. Jejich roli tak suplují osobní verze malých dodávek, jako je Renault Kangoo. Je to adekvátní náhrada?

Třetí generace Renaultu Kangoo je stylovější, hodnotněji provedená a také dražší. Nahrazuje totiž i model Scénic. Zatím existuje v kratší verzi, ale brzy má být podobně jako VW Caddy Life k dispozici v sedmimístném provedení se třemi řadami sedadel. Oproti tradičním domácím francouzským rivalům v podobě Citroënu Berlingo Multispace a Peugeotu Rifter, kteří jsou v osobních verzích k dispozici již jen v plně elektrické verzi, se Kangoo nabízí nadále se zážehovými a vznětovými motory. Tedy stejně jako Caddy Life, ale oproti němu je jen s pohonem předních kol, čtyřkolka se nevyrábí.

V této kategorii je kvůli úsporám obvyklá poměrně rozsáhlá spolupráce s konkurenčními automobilkami. Renault Kangoo tak má sourozence v Mercedesu T a Nissanu Townstar Kombi. Francouzský model představuje solidní standard a širokou nabídku, vůz s hvězdou ve znaku nabízí za více peněz více luxusu, zatímco Nissan je se svým jediným motorem v nabídce jen jakýmsi zpestřením nabídky této japonské značky.

Výhodou těchto „lidských dodávek“ je výborné využití obestavěného prostoru, slabším místem obvykle větší hlučnost při rychlejší jízdě, než jaké poskytovala klasická „empívíčka“.

Bohaté prosklení vozu přispívá k dobrému výhledu, tlusté přední sloupky však omezují výhled šikmo vpřed

Autor: Lukáš Dittrich

Prostor pro rodinu

Kangoo vždy bodovalo zejména výborným poměrem užitných vlastností a ceny. Prostor pro hlavu nebyl v tomto voze nikdy problém, ale nová generace je uvnitř znatelně širší. A příkladně prostorný je tento Renault i v podélném směru. Mezigeneračně je o 20 cm delší. Vzadu je královské místo na nohy a pro zavazadla je pod krytem zavazadlového prostoru k dispozici 775 litrů, při využití až po strop pak rovný kubík. V zavazadelníku nechybí úchytná oka, háčky a ani 12V zásuvka.

Rodinný sen v praxi: Dacia Jogger je sice levná, ale jezdí hezky a má obří kufr (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Rodinný sen v praxi: Dacia Jogger je sice levná, ale jezdí hezky a má obří kufr (první jízdní dojmy)

Opěradlo zadního sedadla je dělené v poměru 60:40 a ne na 3 části, což by variabilitu ještě zlepšilo. Z vozu sedadla na rozdíl třeba od VW Caddy Life nelze vyjmout, ale zato je můžete velmi snadno a rychle zaklopit do podlahy, přičemž vznikne mírně nakloněná ložná plocha. Rovnou podlahu nedostanete, při obsazení auta jen řidičem a spolujezdcem lze ale prakticky lusknutím prstů vyčarovat dva a čtvrt kubíku volného prostoru, aniž byste museli vyndávat těžké sedačky a někde je uskladňovat. U nižší výbavy Equilibre můžete mít Kangoo navíc i se sklopným sedadlem spolujezdce (za 5000 Kč).

Kangoo je tak i v osobní verzi ideálním autem pro drobné živnostníky, a dobře poslouží rovněž jejich rodinám při cestě na dovolenou. Jak je u podobných aut obvyklé, musíte se trochu poprat s velkým zadním výklopným víkem a nechat si přitom dost místa za autem, aby vůbec bylo možné víko vyklopit. Za příplatek ve výši 3500 Kč lze mít dělené páté dveře, které se otevírají do stran. Potom je ale zase trochu zhoršený výhled vzad. K dispozici je u výbavy Techno navíc i střešní nosič s integrovanými příčníky v podélných lištách, které lze rychle vyklopit.

Pod krytem zavazadlového prostoru je k dispozici 775 litrů, při využití až po strop, pak rovný kubík. Zásluhou velkého vstupního otvoru se snadno nastupuje a snadno se instalují dětské bezpečnostní sedačky

Autor: Lukáš Dittrich

Jako v osobáku

Utilitární krabicové tvary jsou vlastní všem zástupcům této kategorie. Design Renaultu lze přesto označit za povedený. Přední dveře Kangoo se otevírají ve velkém úhlu a ty zadní na obou bocích jsou posuvné, což je řešení, které oceníte zejména ve stísněnějších prostorách. Zásluhou velkého vstupního otvoru se snadno nastupuje a i velmi pohodlně se instalují dětské bezpečnostní sedačky. Dospělí cestující navíc mají nejen hodně místa na nohy, ale i tak akorát podepřená stehna.

Posuvné zadní dveře ve vyšší výbavě disponují elektricky ovládanými skly, zatímco nižší verze Equilibre je má jen výklopné. Na jakékoliv loketní opěrky v nich ale zapomeňte. Zato na zadní straně předních sedadel nechybí sklopné stolky.

Za příjemně vytvarovaným volantem se sedí hodně vzpřímeně, ale posaz je relativně přirozený a sedadlo dostatečně pohodlné. Bohaté prosklení vozu přispívá k dobrému výhledu, tlusté přední sloupky však omezují výhled šikmo vpřed. Při odbočování je třeba dávat pozor, neboť se za nimi snadnou schovají chodci.

Za příjemně vytvarovaným volantem se sedí hodně vzpřímeně, ale posaz je relativně přirozený. Materiály a zpracování jsou obstojné. Dřevěný dekor ve vyšší výbavě Techno kabinu zútulňuje. Ovládací prvky jsou známé z Clia a dalších Renaultů

Autor: Lukáš Dittrich

Použité materiály, zpracování i ergonomie palubní desky jsou na solidní úrovni. Dřevěný dekor ve vyšší výbavě Techno navíc kabinu hodně zútulňuje. Ovládací prvky jsou známé z Renaultu Clio a dalších modelů. Otočné ovladače ventilace umožňují regulaci teploty téměř po paměti a jsou hezky po ruce. Středový displej infotainmentu nemá nijak oslňující rozlišení a vyznačuje se i pomalejší odezvou.
Uvnitř Kangoo potěší i řada úložných prostor. Schránka před spolujezdcem je objemná, a malou před sebou má navrchu palubní desky i řidič.

Zatím je z čeho vybírat

Pokud se jedná o pohon, lze si u Kangoo na dnešní dobu ještě dost vybírat. V nabídce jsou dvě verze zážehové třináctistovky a dva diesely o objemu 1,5 l, oba agregáty v silnějším provedení lze mít i se samočinným řazením. Silnější benzin se samočinnou dvouspojkovou převodovkou je ideálním společníkem do městských kolon, zatímco pro ty, kteří toho hodně najezdí po dálnicích, je určitě lepší volbou jeden z dieselů, dokud je ještě v nabídce. Elektrická verze je u nás v prodeji zatím jen v užitkovém provedení.

Test Volkswagen Multivan T7 e-Hybrid: konstrukcí i pohonem trhá partu. Do popředí se tlačí kabelová verze
Přečtěte si také:

Test Volkswagen Multivan T7 e-Hybrid: konstrukcí i pohonem trhá partu. Do popředí se tlačí kabelová verze

Motor 1.3 TCe s výkonem 130 koní jde hezky odspodu, neboť nejvyššího točivého momentu 240 Nm dosahuje již při 1500 otáčkách. V tomto provedení má Kangoo hmotnost již přesahující 1,6 tuny, dynamika s ohledem na kategorii uspokojí, ale nenadchne. Přístup k motoru usnadňují dvě tlumičové vzpěry kapoty, což je zřejmě řešení dosažené díky spolupráci s Mercedesem.

Spotřebu ale i s ohledem na velkou čelní plochu většinou jen těžko stlačíte pod 7,5 l/100 km. Kdo častěji jezdí dlouhé trasy, tomu by určitě více vyhovoval diesel. Ve městě jsme jezdili za 8,6 l, na volné silnici si vůz vzal o půl litru méně, zatímco na dálnici jsme se ocitli na úrovni 8,8 l/100 km. Průměrně tedy tato verze spotřebovala 8,5 l na 100 km. Nutno říci, že toto Kangoo se v této konfiguraci již blíží hmotnosti 1,6 tuny. O 35 000 Kč dražší dieselová verze Kangoo dCi 115 se samočinným řazením je při stejném zacházení o dva litry úspornější. Výhodou verzí s převodovkou EDC je kromě snadnější obsluhy i možnost připlatit si adaptivní tempomat, který vůz dokáže v koloně zastavit.

Zadní sedadla lze rychle a snadno zaklopit do podlahy. Výsledkem je ale mírně nakloněná ložná plocha

Autor: Lukáš Dittrich

Po většinu času oceníte diskrétnost motoru. Jistě, aerodynamický a valivý hluk by mohly být potlačeny ještě lépe, ale zvuková izolace je na tuto kategorii solidní i na dálnici. Pochvalu si zaslouží zejména filtrace nerovností, kdy i se 17“ koly s pneumatikami s dost vysokými bočnicemi (205/55) je pohlcování nerovností na velmi dobré úrovni. 

Karoserie je tuhá a tento Renault je i dostatečně komfortní, což dobře koresponduje s jeho rodinným zaměřením. A s narůstající zátěží se tento dojem ještě posiluje. Řízení je příjemně lehké a přitom dostatečně přesné. Kangoo ochotně zatáčí a podvozkově, s ohledem na tuto kategorii, uspokojí. Jízdní projev oproti minulosti není tak „dodávkový“. Při vzpomínce na vozy MPV možná leckdo zamáčkne slzu, ale tento Renault dělá vše pro to, aby to zase tolik nebolelo.

+ Prostorný a praktický interiér se snadným přístupem, velký zavazadelník, jednoduché sklápění zadních sedadel, jisté jízdní vlastnosti a komfort
-  Široké přední sloupky, jen průměrná dynamika, lacinější multimediální obrazovka, spotřeba ve městě, pohon všech kol se nedodává


Technické údaje Renault Kangoo 1.3 TCe EDC Techno
MOTOR
Konstrukce: Přeplňovaný zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem válců (cm3): 1333
Ventilový rozvod: DOHC, 4 ventily na válec
Nejvyšší výkon (kW/min-1) 96/4500
Nejvyšší točivý moment (N.m/min-1): 240/1500
 Převodovka:  sedmistupňová samočinná dvouspojková
Poháněná kola: pohon předních kol
JÍZDNÍ VÝKONY
Akcelerace 0–100 km/h (s): 11,6
Nejvyšší rychlost (km/h): 184
Spotřeba paliva kombinovaná (l/100 km) 6,9
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka (mm): 4486
Šířka bez zrcátek (mm): 1919
Výška (mm): 1838
Rozvor náprav (mm): 2716
Provozní hmotnost (kg): 1635
Objem zavazadlového prostoru (l): 775/2800
CENY
Cena modelu od (Kč): 715 000,–
  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?