Tesla Model 3 je šest let před VW a Toyotou, říká inženýr z japonské automobilky

8 nových názorů
Autor: Redakce
  • V Japonsku rozebrali Teslu Model 3 za přítomnosti inženýrů z domácích automobilek

  • Tesla si vyvíjí většinu elektroniky sama, není tedy závislá na množství subdodavatelů

  • Podobně pokročilý řídící systém se u konkurence přepokládá ne dříve než v roce 2025

Podobně jako němečtí automobiloví novináři také japonští žurnalisté provádějí kompletní rozborky konkrétních automobilů. Při té poslední se zaměstnanci vydavatelského domu Nikkei Business Publications zaměřili na elektromobil Tesla Model 3, který rozebrali do posledního šroubku.

Rozborka proběhla za přítomnosti inženýrů předních japonských značek a přinesla jedno doslova šokující zjištění. Nejmenovaný zástupce japonského výrobce po rozebrání vozu řekl, že Tesla je s Modelem 3 technicky zhruba o šest let napřed. „Tohle udělat neumíme“, prohlásil podle serveru Nikkei, když se seznámil s palubní jednotkou.

I starší Tesly mají větší dojezd než nejnovější konkurence z Evropy. Vděčí za to konstrukci baterie
Přečtěte si také:

I starší Tesly mají větší dojezd než nejnovější konkurence z Evropy. Vděčí za to konstrukci baterie

Modul, kterému Elon Musk říká Hardware 3, zajišťuje asistovanou jízdu a obsluhuje pokročilý systém infotainmentu. Dokáže zastoupit hned několik různých jednotek používaných etablovanou konkurencí a Tesla si ho vyrábí sama. Podle expertů přítomných rozborce se ostatní výrobci dostanou na stejnou úroveň přibližně v roce 2025.

Stejný nejmenovaný inženýr uvedl, že by nebyl problém podobnou jednotku vyrobit už dnes, protože největší automobiloví výrobci mají dostatek finančních zdrojů i schopné vývojáře. Podle něj je problém úplně někde jinde. A to v tom, že omezením počtu výpočetních komponent v automobilech se v podstatě roztrhá dlouhý řetězec dodavatelů, kteří jsou na automobilkách životně závislí. Ve zkratce řečeno, automobilky se obávají o to, že připraví o živobytí statisíce lidí. A přesně v tom má Tesla obrovskou výhodu. Jakožto mladá firma nemá vybudovány žádné závazky k dodavatelům a většinu komponent si vyvíjí sama.

Jano (neregistrovaný)
Kto pozná Japoncov vie, že technicky sú 10 rokov pozadu. Vo všetkom. Elektronika im úplne unikla - úplne im ušiel vlak. Nedokázali skonštruovať ani len poriadny diesel alebo turbonenzin a infotaiment im robí neskutočne problémy - už len AirPlay nedokážu urobiť poriadne. A keďže ev sú postavené na elektronike, Japonci môžu len ticho čakať, aby s odstupom 10 rokov po konkurencii mohli začať vyrábať okopírovane ev. Smejte sa koľko chcete sú to fakty. Preto Japonci nepostavili žiadny efektívny ev. Rovnako ako vw to jednoducho nevedia.
Petr (neregistrovaný)
Doufám že ta zmrvená Tesla co nejdřív krachne. ještě zapláčou všichni co svěřili prachy tomu dryáčnickému komediantovi.
Jan (neregistrovaný)
Pěkný kecy automobilkám je úplně jedno kolik má lidí. Musí jim pořád platit. Naopak je nahrazují roboty a (polo)automatickými stroji. Zainvestují ranec do future tech a pomalu lidi odstřelujou. Takže podobný kecy nejsou na místě. To jen my víme, že kvalitní ruční práce za něco stojí.
  • Našli jste v článku chybu?