Terrastorm je přestavba dodávky na ostrý off-road, vzniká na Slovensku

29.07.2020
1 nový názor
  • Značka Torsus ukázala upravené dodávky Terrastorm do těžkého terénu

  • Vozy se základem ve Volkswagenu Crafter mají vysoký podvozek, pohon všech kol a ochranu do přírody

  • K mání jsou v několika konfiguracích, třeba jako záchranka, autobus nebo camper

Pokud patříte mezi fanoušky off-roadových speciálů, možná znáte značku Torsus. Původem ukrajinská firma sídlí v centru Prahy a provozuje málou výrobu na Slovensku. Postavila autobus do extrémně náročného terénu nazvaný Praetorian. Nyní představila další modely – modifikované off-roadové dodávky Terrastorm.

Auta využívají jako základ Volkswagen Crafter, ale mají kompletně přepracovaný podvozek. Vpředu najdeme vylepšené zavěšení McPherson s tlumiči Bilstein B6, vzadu je pak kombinace listových per s tlumiči Profender Dakar. Samozřejmostí je pohon všech kol a uzávěra zadního diferenciálu.

Nový Land Rover Defender je tady. Pořád to má být nejlepší off-road, ale nabídne i šestiválec a moderní techniku
Přečtěte si také:

Nový Land Rover Defender je tady. Pořád to má být nejlepší off-road, ale nabídne i šestiválec a moderní techniku

Torsus Terrastorm má navíc zvýšený podvozek na 29 cm světlé výšky. To znamená, že auto dosáhne na nájezdový úhel 26 a výjezdový 20 stupňů. Pokud dojde na brod, projede vodou o hloubce téměř 70 cm. Navíc jsou k mání nárazníky s integrovaným navijákem nebo kovová ochrana podvozku. To vše dohromady znamená, že vůz je schopen poprat se i s velmi náročným terénem.

Torsus předpokládá, že zaujme široké spektrum zájemců, třeba z řad záchranářů nebo energetických firem, jež se musí dostat s nákladem a pracovníky na těžko dostupná místa. V nabídce tak je nejen klasická panelová dodávka, ale i verze s 20 místy k sezení nebo úprava na sanitku. Pro soukromou klientelu pak nechybí ani model na kempování.

Brod hluboký až 70 cm není problém
Sedadla jsou vybavena vícebodovými pásy

Vůz je zaměřen primárně na evropský trh. Dá se ale předpokládat, že největší využití nenajde v centru Prahy, jako spíš v zemích s horší silniční infrastrukturou. Cena jednotlivých verzí se samozřejmě bude velmi lišit podle specifické výbavy. Začíná se na částce 57 461 eur, což je v přepočtu 1,5 milionu korun.

Dle mého názoru je to naprosto skvělý nápad - nejen, že to vypadá opravdu moc dobře a rozhodně bych se nestyděl s takovým vozidlem vyjet do města, tak nejspíše bude i hodně praktické. Vzhledem k tomu, že s partou kamarádů často pořádáme různé akce v přírodě a máme hodně vybavení (hlavně z obchodu https://armik.cz/ ), tak by se nám taková off-road dodávka určitě moc hodila :-)

  • Našli jste v článku chybu?