SUV do terénu? Ale jděte. Jen necelá polovina nových SUV má pohon všech kol

16.01.2017
4 nové názory
Autor: Redakce

  • SUV neznamená automaticky vůz s pohonem 4x4

  • Jen necelá polovina nově registrovaných SUV byla s pohonem všech kol

  • V TOP 10 jsou dva modely, které se „ve čtyřkolce“ ani neprodávají

  • Škoda Kodiaq si zatím připisuje více než 98 % registrací ve verzích s pohonem všech kol

Z aktuálních statistik Svazu dovozců automobilů vyplývá, že z nově registrovaných vozů kategorie SUV v roce 2016 měla jen necelá polovina pohon všech kol. Z 52 302 nových SUV mělo pohon všech kol 25 405 aut – to jest 48,57 %. Některé modely zařazené mezi SUV a terénní auta se dokonce s pohonem všech kol vůbec neprodávají. Dva z nich, Renault Captur a Peugeot 2008, přitom patří do desítky nejprodávanějších SUV na našem trhu.

Doporučujeme: Rok 2016 na českém trhu — Nejprodávanější modely podle kategorií

Zatímco velká a luxusní SUV se s pohonem všech kol nabízejí až na pár výjimek standardně, oblíbené kompaktní modely založené na platformách menších vozů mají podíl čtyřkolek výrazně menší. U některých jen v jednotkách procent. Ukazuje se, že Češi zkrátka pohon všech kol nepotřebují, i když SUV chtějí.

Obliba SUV pramení nejen nutně z většího pocitu bezpečí a potřeby vylepšovat si společenský status, ale jednoduše i z toho, že do výše umístěné sedačky se lidem lépe a pohodlněji nasedá. I tak ale Čechům ještě SUV nevoní tolik jako zbytku Evropy.

V následující tabulce uvádíme 30 nejprodávanějších SUV v roce 2016 na českém trhu a podíl počtu registrací těchto modelů s pohonem všech kol:

Model Počet registrací Z toho 4x4 Podíl 4x4
Škoda Yeti 5512 2461 44,65 %
Dacia Duster 4556 1914 42,01 %
Hyundai Tucson 3383 1500 44,34 %
Nissan Qashqai 2828 200 7,07 %
Kia Sportage 2589 751 29,01 %
Renault Captur 2253 0,00 %
Volkswagen Tiguan 2029 937 46,18 %
Peugeot 2008 1926 0,00 %
Mitsubishi ASX 1889 327 17,31 %
Suzuki Vitara 1761 1244 70,64 %
Audi Q3 1196 454 37,96 %
Nissan Juke 1071 30 2,80 %
Mazda CX-3 1013 184 18,16 %
Honda CR-V 992 684 68,95 %
Audi Q7 975 975 100 %
BMW X5 923 923 100 %
Opel Mokka 923 135 14,63 %
Fiat 500X 877 49 5,59 %
Mercedes-Benz GLE 828 828 100 %
Renault Kadjar 786 107 13,61 %
Volvo XC60 774 602 77,78 %
BMW X1 671 498 74,22 %
Škoda Kodiaq 656 649 98,93 %
Mazda CX-5 640 435 67,97 %
Audi Q5 635 619 97,48 %
Jeep Renegade 622 140 22,51 %
Mercedes-Benz GLA 579 555 95,85 %
Volvo XC90 578 573 99,13 %
Toyota RAV4 571 372 65,15 %
BMW X3 552 551 99,82 %
Celkem SUV 52 302 25 405 48,57 %
Jirka (neregistrovaný)
Přátelé, zrovna řeším-chci si pořídit auto se zvýšeným posezem,a tím pádem s pohodlnějším nastupováním. Vyzkozšel jsem si spoustu značek v autosalonech a i při zkušebních jízdách. Půjdu do tzv. SUV, ale samozřejmě mi stačí předokolka. Takže si z toho vyberte co chcete. P roto se tato auta prodávají. I když nejsem tak starý tak se mi z Pasatu nebo Suprbu špatně vystupuje.
Tonda (neregistrovaný)
Když jsem jel v neděli z hor , ptal se můj vnuk proč si lidé pořizují Fokuse , tak jsem mu řekl , že neznám žádný důvod .
Vláďa (neregistrovaný)
Když jsem jel v neděli po horách, ptala se mě má dcera proč všichni ti lidi stojí ve vánici okolo aut u silnice, a mi v našem Jeepu jedeme dál, tak jsem jí vysvětlil, že to jsou všichni ti, co nepotřebují 4 x 4.
Láďa (neregistrovaný)
Když jsme jeli v neděli z hor, ptal se mě můj syn, jakto že naším Focusem předjíždíme tolik "teréňáků"? (vzali jsme jich na sněhu asi dvacet) Tak jsem mu vysvětlil, že tahle kategorie aut je na zvyšování ega, ne na lepší jízdu v terénu nebo v zatáčkách :-)))
  • Našli jste v článku chybu?