Je všeobecně známo, že majitelé Subaru jsou ve velké míře příznivci značky, kteří nedají na svá auta dopustit a obvykle bývají velmi věrní. Pokud má ale nějaký takový fanoušek početnou rodinu, to největší, co si u nás může koupit, je Outback, případně Forester. A ne vždy tyto modely stačí. V Americe byl aktuálně představen nový Ascent, který bude pro podobné případy hotovým snem, protože jde o největší vůz, jaký kdy Subaru vyrábělo. Řekněme si ale na rovinu, že v našich končinách tento sen zůstane nesplněn.
Doporučujeme: Rychlý test Subaru Forester 2.0i Lineartronic — Po faceliftu opravdu sympatický
Ascent totiž míří na americký trh, který je vzhledem k počtu prodaných aut pro Subaru prioritní. Tisková zpráva přímo říká, že novinka vznikla exkluzivně pro Severní Ameriku, kde se bude také vyrábět. Je to škoda, protože jde o zajímavé auto, které by si jistě našlo zájemce i u nás.
Subaru Ascent měří na délku téměř přesně pět metrů. Rozvor náprav má hodnotu 2891 mm. Šířka bez zrcátek je 1930 mm a na výšku vůz měří 1819 mm včetně střešních ližin. Pro představu, velikostně Ascent zapadá zhruba mezi Kiu Sorento a Mercedes-Benz GLS. Interiér je standardně osmimístný, zájemci ovšem mohou nahradit třímístnou lavici ve druhé řadě dvěmi pohodlnými křesly.
Automobilka slibuje také vysokou variabilitu nabízející až devět různých uspořádání interiéru. Po sklopení všech opěradel dostanete prostor o velikosti přes dva metry krychlové. I v případě použití všech tří řad pořád zbývá na zavazadla solidních 555 litrů. Subaru přidá také osm USB konektorů pro dobíjení různých zařízení, 19 držáků nápojů a třízónovou automatickou klimatizaci coby součást standardní výbavy.
Doporučujeme: Subaru Impreza páté generace dorazila do ČR. Je to vážně zajímavé auto
Obří novinka značky Subaru dostala nový čtyřválcový motor. Jedná se o boxer 2,4 l, který využívá přeplňování turbodmychadlem typu twi-scroll i přímý vstřik paliva. Maximální výkon je 194 kW (264 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 374 Nm. Motor je spojen s automatickou převodovkou Lineartronic i s pohonem všech kol. Navzdory své velikosti myslí Ascent také na terén, takže nechybí režim jízdy mimo silnice X-Mode a světlá výška podvozku má hodnotu 221 mm. Nový Ascent samozřejmě nemůže ve své výbavě nemít také balíček asistenčních systémů sdružených pod označením EyeSight.
Na zahájení prodeje si ale musí američtí zákazníci ještě pár měsíců počkat. Ascent zamíří na tamní trh až v létě příštího roku.
Připomeňme, že Subaru už dříve velké SUV nabízelo. Tribeca ale ani v America až tolik úspěchů neslavila. Krátce po svém příchodu sice zaznamenala na americkém trhu přes 18 tisíc prodaných vozů (v roce 2006), od té doby ale prodeje neustále klesaly až na 732 exemplářů v roce 2014. S Tribecou to Subaru zkoušelo i v Evropě, vůz se tu ale moc neuchytil. Nejlepší byl rok 2007, kdy se v Evropě prodalo lehce přes dva tisíce kusů.