Jméno Dallara možná někteří vůbec neznajíí. Ti, kdo sledují pozorněji motorsport, ale budou vědět, že se jedná o konstruktéra šasi formulí a závodních speciálů pro různé kategorie. Dallara rovněž funguje jako technologická společnost, která se zabývá například vývojem dílů z uhlíkových vláken. Dodává komponenty pro KTM nebo dokonce Bugatti a naposledy se podílela třeba na úpravách okruhového Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo.
Nyní tato poměrně malá rodinná firma představila své vůbec první silniční auto ve své bohaté historii. Jedná se o zvláštní stavebnici, respektive modulární vůz. Jmenuje se Dallara Stradale a můžete si vybrat, jestli to bude speedster bez čelního okna, roadster, targa nebo kupé.
Základ je nicméně pořád stejný: karbonový monokok s pomocnými hliníkovými nosníky. Motor je uprostřed za řidičem uložený napříč a přes šestistupňový manuál nebo sekvenční převodovku pohání zadní kola. Karoserie je rovněž z uhlíkových vláken. I proto vůz váží jen 855 kg.
Doporučujeme: Tradiční britská značka Lotus míří do rukou Číňanů. Ti slibují velké investice
S tím nebude míít motor moc práce. Pohonná jednotka pochází od Fordu. Jedná se o přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost, který najdeme třeba ve Focusu RS. Motor je naladěný na 400 koní a 500 Nm, což stačí k tomu, aby se Dallara Stradale dostala na 100 km/h za 3,25 sekundy a rozjela se na 280 km/h. Z 80 na 120 km/h akceleruje na pětku za 3,5 sekundy a ze 100 km/h na 200 km/h na pětku za 8,5 sekundy.
Celý vůz je vyvinutý s ohledem na aerodynamiku. Pokud si připlatíte za velké zadní křídlo a objednáte si uzavřené kupé, může při nejvyšší rychlosti generovat vůz přítlak až 820 kg. Základní cena je 155 000 eur bez daně (necelé čtyři miliony), za 16 600 eur dostanete čelní okno, za dalších 7700 eur můžete mít pomocný rám v targa stylu a za dalších 7300 eur dostanete uzavřené kupé. Dallara vyrobí jen 600 aut, pokud bude zájem, a objednávají se přímo v továrně.