Veřejnost stále nemá k elektromobilům důvěru především kvůli dojezdu. V praxi ale dojezd příliš velký problém nepředstavuje, pokud si cestu alespoň trochu naplánujete. O tom, že baterie elektromobilisty aktuálně netrápí, svědčí i statistiky České asociace asistenčních společností (ČAAS) zaměřené na loňské zásahy u elektromobilů. Odtah vybitého vozu byl naprosto zanedbatelnou událostí, mnohem častějším problémem byl defekt pneumatiky a potíže s imobilizérem.
Podle ČAAS výjezdy k nepojízdným elektromobilům v minulém roce významně narostly, což logicky souvisí s růstem počtu registrovaných vozů s tímto druhem pohonu. V roce 2019 bylo nutné řešit jen pár desítek nepojízdných elektromobilů, za minulý rok evidují asistenční společnosti na 240 takových výjezdů.
Problém s defektem pneumatiky v kontextu elektromobilů coby nejčastější příčina pro volání asistence určitě stojí za pozornost, protože ukazuje na dvě velké nevýhody těchto vozů. Bateriové automobily jsou z principu své konstrukce podstatně těžší než auta se spalovacím motorem. Mnoho z elektromobilů dostupných na současném trhu pak navíc vůbec nemůže mít ve výbavě rezervu, a to ani tu dojezdovou. Týká se to i nedávných novinek v podobě třeba Škody Enyaq iV nebo Volkswagenu ID.4. Rezervu nenajdete ani v ceníku Kia EV6 nebo Hyundai Ioniq 5.
Tyto elektromobily totiž mají na zadní nápravě elektromotor, který zabírá místo jinak vyhrazené pod dnem zavazadelníku pro větší přihrádku, případně právě pro rezervu. U menších elektromobilů se pak rezerva prostě do automobilu nevejde. Najdou se ale výjimky třeba v podobě Jaguaru I-Pace, Audi e-tron nebo Nissanu Leaf. Každopádně pokud plánujete nákup elektromobilu, určitě se na možnost rezervního kola zeptejte. V kontextu elektromobilů rozhodně nejde o běžnou záležitost a jak je vidět, v praxi působí potíže.
Minimum závad spojených s trakčním akumulátorem je do jisté míry dáno skutečností, že elektromobily jsou na trhu jen krátce a auta v provozu jsou proto velmi mladá. S postupující degradací baterií v průběhu nadcházejících let by mohl počet výjezdů asistenčních společností kvůli akumulátorům stoupnout. Zda se tak skutečně stane, případně v jak velké míře, to ukáže až čas.