Srovnání: Audi e-tron je větší než I-Pace a EQC, ale má nižší dojezd a je pomalejší

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Také Audi představilo svůj prémiový elektrický crossover 

  • Koncepce je podobná jako u Jaguaru I-Pace a Mercedesu-Benz EQC

  • Audi e-tron je z této trojice největší 

  • Dojezd dle WLTP je „přes 400 km“, tedy nižší než v případě Jaguaru I-Pace 

  • První evropští zájemci se dočkají koncem roku 

Zatímco ještě donedávna se zájemci o elektromobil museli spokojit s drahými, ale zároveň neprémiovými modely typu Nissan Leaf, Hyundai Ioniq Electric nebo Kia Soul EV, teď už to neplatí. Když nebudeme počítat Teslu, která u nás oficiální zastoupení nemá (a je dost diskutabilní, jestli to vůbec je prémiová automobilka), tak první dorazil Jaguar I-Pace, brzy bude následovat Mercedes-Benz EQC a aktuálně přichází také Audi e-tron. Jinak řečeno, potenciální zájemci už brzy budou mít na výběr hned tři možnosti, jak pořídit prémiový elektrický crossover vyrobený zavedenými evropskými automobilkami.

Základní koncepce všech tří zmíněných elektromobilů je shodná. Akumulátory mají umístěné v podlaze, u každé nápravy je jeden elektromotor a svou stavbou spadají mezi crossovery. Ani nejnovější e-tron v tomto není výjimkou. Jak už asi tušíte, vůz stojí na koncernové elektrické platformě MEB, na které by měly v rychlém sledu následovat další elektrické modely.

Doporučujeme: Jaguar I-Pace je všehoschopný elektromobil, který může nahradit běžná auta (první jízdní dojmy)

Audi e-tron rozhodně není malý crossover, protože na délku měří téměř pět metrů. V tabulce níže si můžete prohlédnout porovnání vnějších rozměrů s Jaguarem a Mercedesem. Z této trojice je Audi největší. Zajímavé ale je, že nejmenší I-Pace disponuje větším rozvorem náprav a v podstatě stejně objemným zavazadelníkem. Proto berte tyto údaje trochu s rezervou. Elektrický pohon není prostorově zdaleka tak náročný jako klasické motory a v tuto chvíli není úplně jisté, jak ta která automobilka tyto možnosti dokázala využít. To, že je I-Pace nejmenší, ještě nutně nemusí znamenat, že bude uvnitř výrazně méně místa než v Audi.

Audi e-tron Jaguar I-Pace Mercedes-Benz EQC
Délka (mm) 4901 4682 4761
Šířka (mm) 1935 1895 1884
Výška (mm) 1616 1565 1624
Rozvor náprav (mm) 2928 2990 2873
Objem zavazadlového prostoru (l) 660 656+27 500

Ještě zajímavější srovnání se týká podrobnějších technických údajů. Jak už bylo řečeno, jeden elektromotor u každé nápravy používá každá z těchto tří novinek (protože je to výhodné jak pro akceleraci, tak pro rekuperaci). Audi disponuje výkonem 300 kW (408 k), což je shodná hodnota s Mercedesem. I-Pace má výkon o trochu nižší, jenže je lehčí. Ve srovnání s EQC je rozdíl přes 200 kg. Hmotnost modelu e-tron Audi neuvádí, ale můžeme očekávat, že vůz bude kvůli svým vnějším rozměrům ještě těžší než Mercedes.

To se také odráží na dynamice, kdy nejmenší a nejlehčí I-Pace je nejrychlejší a současně nabízí nejnižší spotřebu elektrické energie, což jde ruku v ruce s největším dojezdem. Hodnota 470 km je už podle cyklu WLTP. Mercedes zveřejnil dojezd podle NEDC (450 km) a Audi ve svých tiskových materiálech uvádí přibližnou hodnotu „více než 400 km“ (také podle WLTP), což lze chápat spíše jako „něco málo přes 400 km“.

Audi e-tron Jaguar I-Pace Mercedes-Benz EQC
Uspořádání elektromotorů 2x asynchronní elektromotor (ASM) 2x synchronní elektromotor 2x asynchronní elektromotor
Kapacita baterií (kWh) 95 90 80
Nejvyšší výkon systému (kW/k) 300/408 294/400 300/408
Nejvyšší točivý moment (Nm) 664 696 765
Hmotnost (kg) 2490 2208 2425
Akcelerace 0-100 km/h (s) 5,7 4,8 5,1
Nejvyšší rychlost (km/h) 200 200 180
Spotřeba paliva kombinovaná (kWh/100 km) 23,8 21,2 19,7 (NEDC)
Dojezd (km) 417 (WLTP) 470 (WLTP) až 471 (NEDC)

Další podrobnosti na téma modelu e-tron slibují třeba standardně dodávané dvacetipalcové disky, možnost připlatit si za digitální náhradu za zpětná zrcátka (to by mělo podle tiskové zprávy dělat z e-tronu první sériově vyráběné auto s touto věcí, jenže před pár dny zlomyslně představil to samé Lexus), chybět nebude vzduchové odpružení a samozřejmě ani možnost rychlého dobíjení (a to výkonem až 150 kW).

První evropští zákazníci dostanou svůj vůz koncem letošního roku. Cena na německém trhu začíná částkou 79 900 eur, což je v přepočtu zhruba 2 038 000 Kč. Pro srovnání, Jaguar I-Pace stojí v Německu 77 850 eur (1 985 000 Kč), Mercedes zatím ceny pro EQC nezveřejnil. Další podrobnosti najdete v tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?