14 nejlepších řidičů z České republiky
Do českého finále postoupilo 14 nejlepších řidičů nákladních vozidel a v prvním kole na ně čekaly 3 disciplíny. Na prvním stanovišti zvaném „kontrola před jízdou“ museli finalisté na vozidle odhalit 10 závad, které by jim bránili v provozu na veřejných komunikacích. Druhá disciplína nesla název „Super Z“. Zde mohli řidiči naplno projevit své řidičské schopnosti při couvání a těsném manévrování s návěsem.
Jak už z názvu vyplývá, trať měla tvar písmene „Z“ a soutěžící museli nejen správně zalomit návěs, ale ještě během couvání a následné jízdy vpřed shodit kužely přesně daným způsobem, což ještě zvýšilo náročnost a přesnost řízení.
Poslední disciplína prvního kola pak byla tzv. „vodní výzva“. Za kabinou nákladního vozidla Scania byla umístěna nádrž na 1000 litrů vody. Soutěžící museli ve vymezeném prostoru shodit 5 kuželů přesně definovanou částí vozidla v určeném časovém limitu a zároveň při manévrování vylít co nejméně vody.
Semifinále a boj o letenku do Švédska
Do semifinále se díky bodovému zisku z předchozích 3 disciplín probojovali 4 nejlepší řidiči. Mezi nimi byl Pavel Neterda, který už v minulosti toto české národní finále ovládl a dokonce pak ve Švédsku postoupil až do semifinále. Dalším finalistou se stal vítěz loňského Scania CO2ntrol Cupu Vlastimil Schimmel a pak dvojce řidičů společnosti HOPI Tomáš Plášil a Martin Kříž.
Semifinále, následně také boj o 3. místo a finále se konalo systémem jeden proti jednomu. V disciplíně zvané „Poraz krále“ museli řidiči shodit ve vymezeném prostoru 2 kužely zadní částí návěsu a další dva pak předním kolem tahače. V prvním semifinále porazil Tomáš Plášil Vlastimila Schimmela a ve druhém pak zdolal Martin Kříž Pavla Neterdu. Ve finále se tak utkali dva kolegové ze společnosti HOPI s.r.o. Martin Kříž a Tomáš Plášil. Úspěšnější byl druhý jmenovaný, který získal nejen titul nejlepšího českého řidiče, ale hlavně možnost účastnit se evropského finále ve švédském Södertälje. „Je to obrovský úspěch, vůbec jsem to nečekal. Do soutěže jsem se přihlásil, abych zjistil, zda na to vůbec mám,“ říkal těsně po vítězném finálovém duelu. A dodává: „Věřím, že ve Švédsku předvedu dobrý výkon. Scania mi sedí, je to nejlepší auto, ve kterém jsem kdy jel.“Do Švédska ho doprovodí další dva nejlepší řidiči. V pozici náhradníka poletí druhý v pořadí Martin Kříž a o své zkušenosti z evropského finále se určitě podělí Pavel Neterda, který nakonec obsadil třetí místo.