-
Protokol pro měření spotřeby paliva ve skutečném provozu, který vypracovala skupina PSA společně s neziskovými společnostmi T&E, FNE a orgánem Bureau Veritas, byl rozšířen na měření škodlivin (oxidy NOx, pevné částice) ve skutečných podmínkách provozu.
-
Měření u vozidel Peugeot, Citroën a DS s malým nájezdem vykazuje vynikající výsledky, jak pokud jde o emise NOx[1], tak o pevné částice.
-
Tyto výsledky odrážejí závazek skupiny PSA uvést již v roce 2017, tedy s tříletým předstihem, na trh vozidla, která splňují koeficient shody RDE 1,5 stanovený evropskými předpisy pro rok 2020.
Skupina PSA se v březnu 2017 zavázala přizpůsobit protokol měření emisí CO2 vyvinutý společně s neziskovými organizacemi T&E a FNE i pro měření znečišťujících látek (NOx a pevných částic). Dnes skupina zveřejnila první výsledky získané u pěti vozů Peugeot, Citroën a DS dle normy Euro6.d- temp.[2] (viz tabulka v příloze)
Dosažené výsledky potvrzují výkonnost zvolených technologií a závazek skupiny PSA splnit cíle stanovené předpisy s tříletým předstihem.
Měření znečišťujících látek bude k dispozici pro 80 % vozidel splňujících normu Euro6.d-temp prodávaných v Evropě do konce roku 2018 v případě osobních vozů a do konce roku 2019 v případě lehkých užitkových vozů. Protokol měření se v roce 2018 rozšíří i na vozy Opel a v roce 2019 na hybridní vozy skupiny PSA.
Skupina PSA navíc vedle výsledků měření spotřeby paliva ve skutečném provozu, které již byly zveřejněny pro osobní vozidla, zveřejňuje tento měsíc na internetových stránkách jednotlivých značek spotřebu všech svých lehkých užitkových vozů Euro 6.b: Peugeot Partner, Expert, Boxer a Citroën Berlingo, Jumpy, Jumper.
Relevance a průkaznost této tuto iniciativy, v jejímž rámci skupina spolupracovala se dvěma nevládními organizacemi T&E a FNE pod dozorem orgánu Bureau Veritas, byly oceněny cenou „Ecobest 2017“.
Gilles le Borgne, ředitel pro kvalitu a engineering skupiny PSA, prohlásil: „Vynikající výsledky naměřené u našich prvních vozů prokázaly správnost volby technologií, které skupina PSA používá. Cíle stanoveného právními předpisy u emisí znečišťujících látek ve skutečných podmínkách provozu se nám podařilo dosáhnout s tříletým předstihem. Plníme závazek z roku 2015 týkající se transparentnosti vůči našim zákazníkům, kterým se našem odvětví lišíme od ostatních konkurentů.“
Greg Archer, ředitel divize ekologicky šetrných vozů společnosti T&E, uvedl: „Skupina PSA je nepochybně výrobcem, který nejlépe komunikuje o emisích svých vozidel, z hlediska skutečných podmínek provozu. Svým zákazníkům transparentně předává jasné informace, což nedělá žádná jiná automobilka. Skupina PSA tímto ukazuje, že nemá co skrývat.“.
Philippe Lanternier, výkonný viceprezident pro firemní a obchodní rozvoj společností v Bureau Veritas, dodal: „Bureau Veritas jako nezávislý a mezinárodně uznávaný orgán potvrzuje, že protokol rozšířený na měření emisí znečišťujících látek byl použit v souladu s nejnovějšími platnými specifikacemi a jeho výsledky jsou spolehlivé. Jsme přesvědčeni, že další zavádění protokolu nijak neohrozí jeho ověřitelnost
[1] Oxidy dusíku
[2] Norma v platnosti