V rámci koncernu Volkswagen dochází k postupné restrukturalizaci a přesunu pravomocí na jednotlivé automobilky. V poslední době například Seat dostal za úkol připravit strategii pro severoafrický trh včetně budování továrny v Alžírsku. Škoda má zase na starosti projekt levného auto pro Indii a potenciálně i další asijské rozvojové trhy.
Projekt levného vozu pro Indii a Asii dostal jméno „India 2.0“. Volkswagen do něj investuje zhruba miliardu eur a výsledek má být světu představen v horizontu let 2019 až 2021. Zřejmě tak již příští rok uvidíme koncept a v letech 2020 sériový vůz s tím, že od roku 2021 by se mohl začít v Indii také vyrábět a prodávat.
Doporučujeme: Pět vozů značky Škoda, ze kterých budou dobré a spolehlivé ojetiny
Prvním vozem indického projektu bude malé SUV na platformě MQB-A0. Ta je připravená na přísnější indické bezpečnostní normy, které mají vstoupit v platnost v roce 2020. Na přísnější regulace budou připraveny rovněž motory. Detaily ale ještě automobilka zveřejnit nechce, projekt je stejně teprve na počátku.
Vývoj bude probíhat v Indii s cílem pružněji reagovat na požadavky místního trhu. Škoda v Indii auta montuje auta už od listopadu 2001, především z dovezených dílů. V roce 2011 prodala Škoda na indickém trhu přes 30 000 aut, v roce 2017 to bylo jen něco málo přes 17 000 vozů. Kompaktní SUV zaměřené na místní trh má z trhu s potenciálem zhruba 3 500 000 vozů ročně ukousnout mnohem větší kus.