Škoda vede vývoj projektu „India 2.0“. Je to malé SUV pro místní trh

03.07.2018
5 nových názorů
Autor: Redakce
  • Škoda má na starosti vývoj levných vozů pro indický trh

  • Prvním modelem projektu India 2.0 je malé SUV

  • Sériové auto uvidíme zhruba za dva roky

V rámci koncernu Volkswagen dochází k postupné restrukturalizaci a přesunu pravomocí na jednotlivé automobilky. V poslední době například Seat dostal za úkol připravit strategii pro severoafrický trh včetně budování továrny v Alžírsku. Škoda má zase na starosti projekt levného auto pro Indii a potenciálně i další asijské rozvojové trhy.

Projekt levného vozu pro Indii a Asii dostal jméno „India 2.0“. Volkswagen do něj investuje zhruba miliardu eur a výsledek má být světu představen v horizontu let 2019 až 2021. Zřejmě tak již příští rok uvidíme koncept a v letech 2020 sériový vůz s tím, že od roku 2021 by se mohl začít v Indii také vyrábět a prodávat.

Doporučujeme: Pět vozů značky Škoda, ze kterých budou dobré a spolehlivé ojetiny

Prvním vozem indického projektu bude malé SUV na platformě MQB-A0. Ta je připravená na přísnější indické bezpečnostní normy, které mají vstoupit v platnost v roce 2020. Na přísnější regulace budou připraveny rovněž motory. Detaily ale ještě automobilka zveřejnit nechce, projekt je stejně teprve na počátku.

Vývoj bude probíhat v Indii s cílem pružněji reagovat na požadavky místního trhu. Škoda v Indii auta montuje auta už od listopadu 2001, především z dovezených dílů. V roce 2011 prodala Škoda na indickém trhu přes 30 000 aut, v roce 2017 to bylo jen něco málo přes 17 000 vozů. Kompaktní SUV zaměřené na místní trh má z trhu s potenciálem zhruba 3 500 000 vozů ročně ukousnout mnohem větší kus.

Juras (neregistrovaný)
do indie? to jako real? očividně asi chybí prachy, tka se snaží expadnovat jinam, že?
Robert N. (neregistrovaný)
Jasně, proč raději nesnížit ceny u nás? Za ty šroty s x let starou motorizací se platí nehorázné sumy. Díky bohu, že mi škodovka nesmí do baráku!
Maty Frajt (neregistrovaný)
Vývoj levných vozů pro Indii? To jsem zvědavý, když u nás své šroty prodává za obrouvskou pálku!! Díky, ale škodovka opravdu nebrat !
Ota Lesl (neregistrovaný)
Jasně a pro český trh nic? Tady nám nic za normální cenu nenabídnou? A to je to náš koncern? Nedivím se, že škodovce u nás klesly prodeje. Očividně nejsem jediný, kterého štve tento laxní přístup.
Pavel (neregistrovaný)
Tam se může celá výroba přestěhovat z České Republiky protože jsou to auta k ničemu u nás to můžou zavřít protože neumí vyrobit auto pod 200 tisíc které by mělo minimálně elektroniky a bylo pěknéspolehlivé prostorné to umí pouze renault takové jmenuje se Dáčia už se těším až místo škodovek tady budou ty Dáčie jezdit
  • Našli jste v článku chybu?