Škoda Fabia 2018: TSI s filtrem pevných částic, diodová světla a sledování mrtvých úhlů

19 nových názorů
Autor: Redakce
  • Škoda v předstihu odhalila facelift modelu Fabia

  • Výrazně byla pozměněna přední část 

  • S modernizací končí dieselové motory. Nová Fabia nabídne výhradně litrové zážehové tříválce 

  • Motory TSI dostanou filtr pevných částic

  • Do prodeje modernizovaná Škoda Fabia zamíří ve druhé polovině roku 

Ženevský autosalon se stane dějištěm světové premiéry modernizované Škody Fabia. Jak je v dnešní době zvykem, až do začátku března čekat nemusíme, mladoboleslavská automobilka svou novinku odhalila v předstihu. Už teď si tedy můžeme prohlédnout první oficiální fotografie. K dispozici jsou zároveň také podrobnější informace.

Doporučujeme: Komu všemu ujede naše Fabia s litrovým tříválcem? Možná se budete divit

Škoda Fabia i po modernizaci zůstává na starší platformě – na rozdíl od koncernových sourozenců v podobě Seatu Ibiza a Volkswgen Polo, kteří už stojí na platformě MQB. Modernizace výrazněji pozměnila přední část, kde najdeme novou masku chladiče a především nově tvarovaná světla. Ta mohou být vůbec poprvé u této modelové řady diodová. Technologii diod využívají také přepracované koncové svítilny, čímž jsme v podstatě změny designu vyčerpali. Za zmínku stojí snad ještě nově tvarované disky. Na přání si budete moci pořídit ke své Fabii kola o průměru až 18 palců.

Pohled do interiéru Škoda zatím v oficiálních materiálech nenabídla. Pouze slibuje upravený přístrojový štít, jiné dekory, nové dvoubarevné vzory čalounění a případně také USB porty ve druhé řadě sedadel pro dobíjení různých chytrých zařízení.

Doporučujeme: Studie Vision X ukazuje podobu malého SUV značky Škoda. Nepřipomíná vám něco?

Motory se nemění, končí ovšem tříválcový diesel 1.4 TDI. Fabia se tedy bude nadále vyrábět pouze s litrovými zážehovými tříválci, kdy dva jsou atmosférické (44 kW/60 k, 55 kW/75 k) a dva přeplňované (70 kW/95 k a 81 kW/110 k). Obě verze motoru 1.0 TSI dostanou v rámci modernizace filtr pevných částic.

Součástí faceliftu Škody Fabie je rovněž rozšířená nabídky asistenčních systémů. Do Fabie si zájemci budou moci objednat systém hlídání mrtvých úhlů, automatické přepínání dálkových světel nebo upozornění na přijíždějící dopravu při couvání do ulice. Prodávat se omlazená Škoda Fabia začne ve druhé polovině letošního roku.

Další informace najdete v přiložené tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

Petr (neregistrovaný)
Mam Hyundai i30 s atmosferickou 1.6 cvvt 93kW 6-ti kvalt. Dlouhodobá spotřeba 5.5 l/100km.
Petr (neregistrovaný)
Mám Hyundai i30 1.6cvvt 93kW šestikvalt a jezdím okolo 5,5l/100km.
Petr (neregistrovaný)
I já jsem uvažoval o Škodovce.Chtěl jsem ale pouze auto s atmosférickým motorem a 1.0L mi přišlo prostě málo. Nakonec jsem koupil zánovní i30CW s atmosférickou 1.6cvvt 93kW a šestikvaltem. Jezdí to okolo 5,5l na 100km a síly má také dostatek i při plném naložení. Po ročním užívání jsem ujištěn, že Škodovku už ne. Místa ve všech směrech více než v Oktavii (teda mimo kufru) výbava maximální a spolehlivost naprosto bez problémů.
Martin (neregistrovaný)
me zas sere ze pracanti musej poslouchat sefy at tam davaj motory trivalce ale pokynem od EU a emisii to at si strcej tyhle ty pravidla ja chci motory s vicema valcu a ne aby se ty valce sly dolu :-( kde jsou ty casy ze se vyrabeli pekna auta s vicema valcu hm ja mam starou Skodu 125L jo ma to jen 4valce ale tohle to auto nikdy nedal za novejsiho krapa co se ted vyrabi :-) to radci bych si kupoval stara auta nez nova hm
Jaroslav Sedláček (neregistrovaný)
Mám škoda Fabia combi 1.2 tsi 63kw r. v. 11 měsíc 2010. dlouhodobý průměr v létě 5,9 zima 6,4 nejezdím rychle kolem 100 -110 km/h max. denně do práce 13km tam a 13 zpět.
Motor (neregistrovaný)
Tak to raději rok starou Fabii s 1.2 TSI 81 kw, než thóhoto třínohého psa s DPF. Přidejte ještě AdBlue a asi opravdu potopíte ještě víc prodej aut s těmito motory
Leoš (neregistrovaný)
Mám 14 let starou Fabii s motorem 1,2 HTP. Po dálnici klidně i více než 160. Minimální náklady na opravy. Žádnou větší a hlavně dražší závad u jsem neměl.
havran77 (neregistrovaný)
Škodovka mě minimálně 3x do roka utvrzuje v tom,že si jí nikdy nekoupím,svými "úžasnými"motory..........namažte si ty svý kafemlejnky na prsa.Mám Fiata grande 1,9 JTD 96Kw,ůžasný.........18OO ot.-130KM/H spořeba 5,5l.Tak by mě zajímalo,kolik tenhle fantastickej motor 1,0TSI žere při 130KM ,já to tipuji tak na 10L,motor motor stejně otáček jak turbo a co když si tam sednou 4 figury jako jsem já(110Kg)tak se při rozjezdu asi ohne klika. a lidi to kupujou jak protržený...............
Jaroslav Crha (neregistrovaný)
Jo jasně to bych chtěl vidět, možná tak z kopce. Mám škodováckou 1,4 a žere to 10-12l/100km. Moje další auto nebude škodovka o tom jsem přesvědčenej. Teď to jsou tříválce, zítra to budou dvouválce, potom jednoválce a nakonec v tom budou běhat křečci.
martin (neregistrovaný)
Nevim. Nemělo by to žrát tolik. Já jezdím Feldou krátkou - 1.6 MPI a žere to kolem 6,5-7 v zimě max 8. Jezdím denně 50 Km tam a 50 Km zpět - 40 procent dálnice -- jo a v 5ti lidech. Spotřebu měřím pomocí Fuelia už tak rok a půl.... Kámoš má Fábii sedan 1.4 MPI a žere mu to tak podobně..
Martin (neregistrovaný)
havran77 a co kdy se ti vyjebal motor u Fiatu? ty Fiaty maj a budou mit vzdy poruchy a Fiata bych si nikdy nekoupil jedine starsi typy nez nove :-)
SAM (neregistrovaný)
Copak auto, ale ten motor - úžasný tříválec. Pamatuji dobu kdy se Škodovka chlubila s motorem HTP s jeho high torque ( rozuměj hovno to pojede) a jak to bude úžasné auto - taky jeden v rodině máme - stojí za h..... a těch oprav. Ostatně ráno si jeden majitel HTP pochvaloval jak je to HTP úžasné, kolik už ujel km a pravda po dálnici nejede víc jak 100 km. Takže si troufám být generálem před bitvou a myslím, že za 5 , 6 let po tomto motoru neštěkne ani pes tak jako dnes poHTP.
  • Našli jste v článku chybu?