Sháníte auto na tahání přívěsů? Nejlepší je údajně SsangYong, Škoda nebo Volkswagen

23 nových názorů
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Britský Caravan and Motorhome Club každoročně vyhlašuje nejlepší auta k tahání přívěsů 

  • Letos porota vybírala ze 44 kandidátů

  • Auta byla rozdělena podle ceny a hmotnosti 

  • Celkové vítězství si odnáší Škoda Kodiaq 

Obytné automobily a přívěsy se těší čím dál větší popularitě také v našich končinách. Proto je docela zajímavá britská anketa Towcar of the Year, v rámci které porota vybírá nejlepší automobily právě pro tahání přívěsů. Letos se sešlo 44 kandidátů. Kromě celkového vítěze se volí nejlepší automobily také v několika dílčích kategoriích.

Doporučujeme: Špatně rozložený náklad na přívěsu je životu nebezpečný. Podívejte se na video

Letos se konal v pořadí už 35. ročník. Volbě vítězů předcházelo důkladné testování na polygonu v Bedfordshire, kdy se zkoumalo chování při rychlejší jízdě nebo třeba rozjezdy v 17% stoupání. Součástí hodnocení jsou ale také další vlastnosti, jako například to, jak se přívěs připojuje k automobilu a dokonce jak snadno najdete v návodu základní informace týkající se tahání přívěsů. Zohledňuje se nakonec i cena.

Přehled všech letošních vítězů najdete výše v přiložené fotogalerii. Jak už asi tušíte, podle britského klubu Caravan and Motorhome je tím nejlepším autem, které si aktuálně můžete pro tahání přívěsů pořídit, Škoda Kodiaq ve vrcholném provedení 2.0 TDI (190 k) 4x4 DSG.

Majo (neregistrovaný)
Dej si za kokodáka 4 tuny a jezdi s tím 20 let.Tak ti zůstane po 5 letech jenom pohled na rozpadlou zdechlinu.Obsah nikdy ničím nenahradíš!!Kdo má rozum ví o čem mluvím!!!!
Buddy (neregistrovaný)
Kokodákk stejně jako ostatní embéčka jsou k ničemu. Chudí nažerte se. Test je pochopitelně fake zaplacený koncernem, co podvádí.
Rob (neregistrovaný)
Normálně uvažující člověk, který už někdy jezdil s nějakým tím autem ví, že za auto o obsahu 2litry, zapojí karavan, nebo přívěs, jenom blb. Takhle velké auto, s takovým obsahem, je rádo, že jede samo. Nicméně, jsou i tací, co jsou z takového auta na větvi a připadá jim to, že je to lokomotiva:-)
Jirka (neregistrovaný)
Souhlas s nesmyslným článkem :-) , já již několik let jezdím do Francie na dovolenou s karavanem Hobby 7030mm délka a pouřívám BMW E34 540i a s motorem V8 pohodička. Dostatek výkonu i kroutícího momentu a vzhledem k tomu že mám karavan na 100km/h tak spotřeba 12,2ltr/100km je pokaždé . Cesta 1368km přes Brennero a ani v kopcích není problém. BMW s manuální 6G převodouvkou je úplně v klídku . Kamarád má Suppa 2.0Tdi a jezdí za větší spotřebu než já , takže myslím že Kodiaq opravdu NE ?!
Radek (neregistrovaný)
OD vypínám když jezdím s nebržděnýma přívěsama po venkově a horách, na státovkách a dálnicích ne, není důvod. Krouťáku mám od volnoběhu přehršel :-D
jirka (neregistrovaný)
Dik. Hele trochu dole tece olej bud priruba mezi motorem a převodovkou nebo je tam mikro trhlina na obalu převodovky. Motor ma uz pul mega
Radek (neregistrovaný)
Jo jasně, Kokodák co má problém naložený vyjet kopec se spotřebou pod 10/100 mastné ropy, zvítězí v testu aut vhodných na tahání vleků :-D Já nevím, že škodaweke má pořád potřebu dělat z lidí blbce a platit redaktory za takovéhle žvásty. Zvu dealera Škody, ať se u nás s Kokodákem 2.0 chro-chro DSG "někdy 4x4" zastaví, připřáhnu mu vozík se svařencema co dvakrát týdně vozíme do Žebráku do zinkovny, a budeme počítat metry či možná kilometry než z Kokodáka bude Kardiak s akutním infarktem převodovky :-D Jestli tedy ten vozejk utáhne, když má naložený 3100 kg...ale 19let starý Jeep s tím nemá žádný problém....
Jiri (neregistrovaný)
Ten cumins ze Re tak malo Do tri tun Auto. F650 ma pet a pul tuny tam uz 20
Michal (neregistrovaný)
Silu určitě má, ale podle mě je to auto jen na pohodlnou juzdu na rodinný výlet, ale určitě ne na tahani karavanu. Necham ho čipnout a pak napišu jak je na tom. Tuareg s takovym motorem určitě fajn, ale na jizdu na delši trasy s více lidma určitě ne. Na to, jak je velky, tak prostorově je na tom daleko huř než kodiaq. Vzadu bych přepravoval jen nakupni tašky a vepředu trpaslika.
Zdeněk (neregistrovaný)
Já bych dvoulitrový TDI na tahání přívěsů nezvolil, osobně na tahání vleku s koňmi používám Touareg 5.0 TDI a naprostá spokojenost.
Roman (neregistrovaný)
Taky jsem s Kodoaqem tahal vlek, a hrůza. 140 Kw v naftě, tam není ani omylem nebo se flákaj někde jinde.
Michal (neregistrovaný)
Rad bych se podelil o zkušenost, kodiaq je fajn, mam ho v nejsilnější verzi tdi a s velkým vozíkem jsem jel za 19,8l na 100. Takže jestli nemáte rafinerku, tak to nezkoušejte.
Pavel Kolář (neregistrovaný)
To muselo dát práci vypldit takovej článek...:-)za co ho platí nechápu.
Karel (neregistrovaný)
Blbost. Tahat přívěs dvoulitrem a auto samo je těžké jde občas to bude trápení, ali daleko lepší je 3.0 TDI ( Touareg) který má dostatek síly.
jirka (neregistrovaný)
Jeste jsem zapomel v amerikach cumins motory nebo marauder , xv knicht
Karel (neregistrovaný)
Tak zkus s tím jet na rodinou dovolenou. Maso na gril si nekoupíš jelikož si utratil panize za benzín.
jirka (neregistrovaný)
Mam jeepa 14 litru nafty standart 3.1 tdi cumins 6.7 litru 440 k bere to samy. A kroutak 900 na tahani
mirek (neregistrovaný)
Naprostá kravina, jak může někdo vyhodnotit nejlepší auto na tahání vleků s automatickou převodovkou a ještě DSG, která je jako dvouspojka naprosto nevhodná. Opět jeden z nesmyslných koncernových testů.
Karel (neregistrovaný)
A co je na DSG převodovce špatné? Nikdy jsem neměl problém s touto prevodovkou a najezdil jsem s každou cca 400.000 a ta samá funguje i dál u jiného majitele.
  • Našli jste v článku chybu?