Renault ukázal koncept Morphoz, kterým chtěl překvapit v Ženevě

02.03.2020
přidejte názor
  • Auto dokáže měnit svůj tvar i baterie podle toho, na co ho majitel potřebuje využít

  • Je vybaveno autonomním řízením úrovně 3, dokáže tedy už jet bez řidiče

  • Koncept měl být překvapením na autosalonu v Ženevě, teď se ale ukázal na internetu

Místo tiskové konference, světelných efektů a stánku na výstavišti se nový koncept automobilky Renault dočkal jen tiskové zprávy a sady fotografií. Bohužel pro něj byla výstava v Ženevě zrušena kvůli obavám z koronaviru. Vůz jménem Morphoz je přitom zajímavou studií elektromobilu, který umí měnit svůj tvar i kapacitu baterií podle potřeby.

Koncept má na palubě technologii autonomního řízení úrovně 3, tedy takovou, u které už vůz jede sám, ale řidič musí být připraven v případě nouze zasáhnout. Morphoz má podle Renaultu spojovat dohromady atributy sedanu, SUV a kupé. A to ne jen nápadným designem, na který láká jako řada dalších konceptů. Auto stojící na platformě CMF-EV se dokáže měnit i fyzicky do dvou specifických režimů.

Jaguar Land Rover testuje autonomní vozidlo. Na silnice vyjede už příští rok
Přečtěte si také:

Jaguar Land Rover testuje autonomní vozidlo. Na silnice vyjede už příští rok

V městském módu City je auto dlouhé 4,4 metru a má 2,73 metru dlouhý rozvor. V tu chvíli se do něj vejde baterie o kapacitě 40 kWh, který má podle odhadu automobilky nabídnout dojezd až 400 kilometrů na jedno nabití. Pak je tu režim Travel. To se auto protáhne na 4,8 metru s 2,93 metru dlouhým rozvorem. Dostane také baterii o kapacitě 90 kWh, která má už zaručit dojezd až 900 kilometrů na jedno nabití.

K prodloužení nebo zkrácení vozu a výměně baterií má podle Renaultu docházet na speciálně vybavených bateriových stanicích, kam majitel jen přijede a nechá si auto změnit. Automobilka tvrdí, že by taková změna by mohla trvat jen několik sekund. Zda někdy něco podobného bude fungovat v reálném prostředí ale zatím není jasné.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?