Už teď je zřejmé, že ženevský autosalon přinesl celou řadu zajímavých novinek a jednou z nich je i nejnovější specialita divize SVO automobilky Jaguar Land Rover. Angličané přivezli do Ženevy třídveřové provedení svého velkého luxusního SUV, které je zároveň nejluxusnější a nejrychlejší verzí v historii tohoto modelu.
Doporučujeme: Jaguar I-Pace stojí dva miliony, ujede 480 km a zavazadelník má větší než Octavia Combi
Range Rover SV Coupé je další specialita z dílny divize SVO, která následuje Jaguary Project 7 a Project 8. Fakticky jde o verzi kupé odvozenou od velkého Range Roveru, která má být podle samotné automobilky tím nejluxusnějším, co si kdy zájemci o tento model mohli pořídit. Oficiální tisková zpráva doslova hýří superlativy na téma zpracování a použitých materiálů. A pokud můžeme soudit z krátkého nahlédnutí dovnitř na ženevském autosalonu, realita těmto slibům plně odpovídá. Kromě příkladně propracovaného čtyřmístného interiéru, elektricky ovládaných dveří nebo ořechového dřeva ale stojí za pozornost ještě jedna specialita — dynamika.
Range Rover SV Coupé má pod kapotou (přesně podle očekávání) kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec. Jeho parametry tentokrát zní 415 kW (565 koní) a 700 Nm. To v praxi stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,3 s a k nejvyšší rychlosti 266 km/h. Ano, tušíte správně. Takto rychlý velký Range Rover jste si ještě nikdy v historii tohoto modelu koupit nemohli.
Doporučujeme: Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí
Zároveň došlo k úpravám na podvozku, který je o osm milimetrů nižší. Land Rover údajně SV Coupé postavil tak, aby zaujalo (movité) zákazníky milující řízení. Pořád ale jde o Range Rover, takže i s touto specialitou postavenou až na 23" kolech bude možné projíždět 900 mm hluboký brod nebo táhnout 3,5 tuny těžký přívěs.
Stejně jako specialita Project 7 a SV Project 8 bude i SV Coupé limitováno. Konkrétně nevznikne více než 999 exemplářů s cenou začínající na českém trhu částkou 7 589 241 Kč.