Range Rover SV Coupé je nejrychlejší a neluxusnější Range Rover v historii

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Hlavní novinkou ženevského stánku automobilky Land Rover je velký Range Rover přestavěný na kupé 

  • Jde o nejluxusnější a zároveň také nejrychlejší verzi Range Roveru, jakou jste si kdy mohli pořídit 

  • Známý pětilitrový osmiválec je zde naladěn na 565 koní a 700 Nm 

  • SV Coupé má elektricky ovládané bezrámové dveře a nekonečné možnosti individualizace 

  • Vznikne pouze 999 exemplářů. Prodej odstartuje ve čtvrtém čtvrtletí, česká cena začíná částkou 7 589 241 Kč

Už teď je zřejmé, že ženevský autosalon přinesl celou řadu zajímavých novinek a jednou z nich je i nejnovější specialita divize SVO automobilky Jaguar Land Rover. Angličané přivezli do Ženevy třídveřové provedení svého velkého luxusního SUV, které je zároveň nejluxusnější a nejrychlejší verzí v historii tohoto modelu.

Doporučujeme: Jaguar I-Pace stojí dva miliony, ujede 480 km a zavazadelník má větší než Octavia Combi

Range Rover SV Coupé je další specialita z dílny divize SVO, která následuje Jaguary Project 7 a Project 8. Fakticky jde o verzi kupé odvozenou od velkého Range Roveru, která má být podle samotné automobilky tím nejluxusnějším, co si kdy zájemci o tento model mohli pořídit. Oficiální tisková zpráva doslova hýří superlativy na téma zpracování a použitých materiálů. A pokud můžeme soudit z krátkého nahlédnutí dovnitř na ženevském autosalonu, realita těmto slibům plně odpovídá. Kromě příkladně propracovaného čtyřmístného interiéru, elektricky ovládaných dveří nebo ořechového dřeva ale stojí za pozornost ještě jedna specialita — dynamika.

_DSC1273 Architektura palubní desky se shoduje s „běžným“ Range Roverem, ale ořechové dekorace i provedení sedadel jsou exkluzivní

Range Rover SV Coupé má pod kapotou (přesně podle očekávání) kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec. Jeho parametry tentokrát zní 415 kW (565 koní) a 700 Nm. To v praxi stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,3 s a k nejvyšší rychlosti 266 km/h. Ano, tušíte správně. Takto rychlý velký Range Rover jste si ještě nikdy v historii tohoto modelu koupit nemohli.

Doporučujeme: Range Rover Velar nadchne už svým vzhledem. Ale tím to nekončí 

Zároveň došlo k úpravám na podvozku, který je o osm milimetrů nižší. Land Rover údajně SV Coupé postavil tak, aby zaujalo (movité) zákazníky milující řízení. Pořád ale jde o Range Rover, takže i s touto specialitou postavenou až na 23" kolech bude možné projíždět 900 mm hluboký brod nebo táhnout 3,5 tuny těžký přívěs.

Stejně jako specialita Project 7 a SV Project 8 bude i SV Coupé limitováno. Konkrétně nevznikne více než 999 exemplářů s cenou začínající na českém trhu částkou 7 589 241 Kč.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?