Právě vychází časopis Motocykl 11/2019

přidejte názor
Autor: Redakce
  • První jízda: Honda CRF1100L Africa Twin a Adventure Sports, Yamaha YZ 2020

  • Představení: novinky 2020 z veletrhu EICMA

  • Srovnávací test: 4 x crossover

  • Redakční testy: Yamaha Niken, Indian Scout Bobber

  • Dlouhodobý test: Honda Fireblade po 50 000 km

  • Sport: rozhovor Filip Salač

  • Cestopis: Alpy z ptačí perspektivy

  

Celosvětové prodejní úspěchy novodobých Africa Twinů by mohly být v Hondě důvodem k bujarým oslavám. Místo toho Japonci posílají do boje pro rok 2020 dvojici fungl nových CRF1100L se silnějším motorem, pár ušetřenými kily a hi-tech výbavou, hodnou jedenadvacátého století. Kombinací dvou modelových verzí, stejného počtu volitelných převodovek a příplatkového elektronického podvozku dojdete k výběru ze šesti různých Afrik – všechny jsme důkladně prověřili na sardinských asfaltkách i šotolinách.

Veletrh EICMA tradičně zahájil novou sezonu. Některé novinky roku 2020 byly představeny už v předstihu, o jiných se před výstavou nahlas mluvilo, ale přesto na návštěvníky milánského výstaviště čekalo nejedno překvapení. Hlavním hnacím motorem všech výrobců tentokrát byla norma Euro 5, která vstupuje v platnost příští rok. Přísnější kontrola emisí však evidentně není pro konstruktéry takovou překážkou, jak se čekalo – třeba Hondě se povedlo vytáhnout z nového Fireblada skoro 218 koní!  Na 25 stranách se podrobně věnujeme nejen jemu, ale i ostatním značkám.

  

Kombinace toho nejlepšího ze sportovního naked biku a­ komfortního dálkového toureru dala vzniknout čím dál populárnější třídě crossoverů. BMW S­1000 XR, Kawasaki Versys, Ducati Multistrada 1260 S a ­ KTM 1290 Super Duke GT nás chtějí přesvědčit, že nikdo nedokáže cestovat svižněji, a ­zároveň pohodlněji, takže jsme je vzali za slovo a zjišťovali, kdo z nich je v těchto disciplínách nejlepší.

Zima se sice blíží mílovými kroky, ale pocit ne nepodobný sjíždění alpského svahu na lyžích můžete zažít kdykoliv během motocyklové sezony, třeba ve Středočeském kraji. Stačí naskočit na mimozemsky vyhlížející Yamahu Niken a pustit ji do oblouku! Niken se totiž řídí velmi podobně jako kterýkoliv běžný (rozumějte jednostopý) motocykl. Jenže k tomu přidává téměř nekonečnou míru přilnavosti, jistoty a suverénního držení stopy během zatáčení.

Když se řekne bobber, většina z nás si představí oldschoolový bike oholený až na dřeň. Indian však, navzdory své letité historii, uchopil toto téma zcela moderním způsobem. Jak ladí současná technika dohromady s retro stylem? Neubere kapalinou chlazený motor a hliníkový rám motorce na autentičnosti?

V redakčních testech superbiků obvykle nezazní, jak se s nimi vlastně žije v běžném provozu. A právě na to se zaměřil náš dlouhodobý test Hondy Fireblade. Ten si nás svým charakterem okamžitě získal, protože se za všech okolností dobře řídí, pořád máte pocit, že vám tak nějak jde naproti, jeho charakter je typicky honďácky vstřícný, nenucený, efektivní. A co víc; ani 50 tisíc najetých kilometrů se na jeho motoru nijak nepodepsalo.

V závěru letošního zámořského turné mistrovství světa jsme měli možnost na malajském okruhu Sepang posedět a velmi otevřeně si popovídat s aktuálně největší českou motocyklovou nadějí – Filipem Salačem. Co všechno nám o vzestupech a pádech svojí slušně rozběhnuté kariéry prozradil?

Kouzlo starých mašin nabývá mezi jednostopými fanoušky jednoznačně na síle, když ale závodíte, nechcete se nutně vracet o desítky let zpět se vším všudy. Na druhou stranu, ne každému milovníkovi rychlosti musí učarovat ultra moderní a aerodynamicky laděné křivky současných superbiků. A přesně to byl důvod zrodu retro raceru, okruhovky se stylovým „lookem“, za kterým stojí jihokorejská dílna Crazy Garage.

 

Tolik rychlý průlet listopadovým Motocyklem, ve kterém však na vás kromě zmíněných témat čeká mnohem více zajímavého čtení o motorkách, doprovázeného kvalitním obrazivem!

MOTOCYKL 11/2019 vychází ve čtvrtek 14. listopadu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?