Porsche právě představilo druhou (nebo vlastně třetí?) karosářskou verzi modelu Panamera. K základnímu sedanu, který se prodává i v prodlouženém provedení Executive, nyní přichází model Panamera Sport Turismo. Je to dlouho slibované kombi, které Porsche poprvé naznačilo konceptem už v roce 2012.
Porsche Panamera Sport Turismo se po stránce techniky nijak zvlášť od Panamery neliší. Je 5049 mm dlouhá, 1428 mm vysoká, 1937 mm široká a má 2950 mm dlouhý rozvor. Uspořádání sedadel je 4+1, takže vzadu je uprostřed spíše nouzový podsedák. V základním provedení se vejde do kufru Panamery Sport Turismo 520 litrů nákladu, po sklopení zadních sedaček lze kufr zvětšit na 1390 litrů.
Doporučujeme: Test Porsche Panamera 4S Diesel — Skutečně nejlepší diesel na trhu
Nová praktičtější Panamera může jezdit na 21" kolech a pod kapotou najdete známé motory. Zajímavostí je zadní spoiler, který se vysouvá při rychlosti přes 170 km/h. Ve sportovním režimu se ale vysune už při 90 km/h a může se naklánět až pod úhlem 26°. Spoiler se rovněž vysune při otevření střešního okna, aby snižoval turbulence a hluk.
Od počátku prodeje jsou v nabídce výhradně verze s pohonem všech kol. Začíná se u šestiválce Panamera 4 o výkonu 243 kW (330 k), za který si v Německu řekne Porsche 97 557 eur (2 634 000 korun). Za 112 075 eur (3 026 000 korun) můžete mít hybrid Panamera 4 E-Hybrid s výkonem 340 kW (462 k).
Následuje verze Panamera 4S o výkonu 324 kW (440 k) s cenou 120 048 eur (3 241 000 korun) a nad ní je osmiválcový turbodiesel Panamera 4S Diesel s výkonem 310 kW (422 k). Za ten si u Porsche řeknou 123 975 eur (v přepočtu 3 347 000 Kč). Vrcholným provedením je Panamera Turbo s přeplňovaným benzinovým osmiválcem o výkonu 404 kW (550 k) za 158 604 eur (4 282 000 Kč).