Porsche Česká republika otevírá éru elektromobility

30.01.2019
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Porsche Česká republika jedničkou mezi importérskými skupinami

  • Dodávky zákazníkům v roce 2018: 44 874 vozů

  • e-Golf nejprodávanějším elektromobilem v ČR

  • Prodej ověřených ojetých vozů Das WeltAuto vzrostl o 5,2 %

  • Česko pilotní zemí projektu komplexní infrastruktury pro dobíjení MOON

  • Projekt QHERO podporuje mladé talenty v automobilovém odvětví 

Společnost Porsche Česká republika vstupuje do 28. roku působení na českém trhu na pozici jedničky mezi importéry, navzdory výzvám, kterým zejména v důsledku zpřísňujících se emisních předpisů v loňském roce čelila. Firma dodala na klesajícím českém trhu zákazníkům 44 874 vozů, což představuje meziroční snížení o 17,1 %. Letošní rok bude ve znamení nástupu elektromobility, jejímu rozjezdu napomůže i nový projekt MOON. Společnost dále posiluje inciativu „Best Employer“- QHERO, zaměřenou na zajištění dostatečného množství kvalifikovaného personálu v servisní a prodejní síti.

„Po rekordním roce 2017 jsme loni v souvislosti s komplikacemi spojenými se zavedením nových pravidel pro testování emisí WLTP čelili poměrně citelným výpadkům výroby u našich značek,“ říká Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „Navzdory těmto nepříznivým okolnostem značky Volkswagen osobní vozy a Volkswagen Užitkové vozy obhájily pozici importéra č. 1 ve svým segmentech. Chtěl bych za to poděkovat nejen celé prodejní a servisní síti, ale zejména našim zákazníkům. Jejich důvěra je pro nás v tomto náročném období velmi důležitá a motivuje nás, abychom nadále úroveň našich prodejních a servisních služeb posouvali dopředu.“

Obrat Porsche Česká republika dosáhl v roce 2018 hodnoty 26,05 miliardy korun
(- 11,5 %). „Významnou roli v našich aktivitách hrají servisní služby, jimiž chceme v České republice oslovovat více než osm set tisíc majitelů vozidel námi zastupovaných koncernových značek,“ uvádí Franz Pommer. „Skvělá hodnocení v průzkumech spokojenosti zákazníků i obchodní výsledky v této oblasti potvrzují, že se nám tato činnost daří.Loni jsme dosáhli celkového obratu v oblasti After Sales ve výši 3,95 miliardy korun, což představuje nárůst o 5,4 %.“

Také koncernový program prodeje prověřených a kvalitních ojetých vozů uzavřel rok 2018 s velmi pozitivní bilancí. Zákazníci si pořídili u prodejců Das WeltAuto celkem 19 782kvalitních ojetých vozů, což je o 5,2 % více než v roce 2017. Strategické zaměření na kvalitu podpořenou rozsáhlou nabídkou zákaznických služeb dokládá i průměrné stáří vozů, prodaných v síti Das WeltAuto, které bylo loni necelých 5 let, a průměrná cena, jež se vyšplhala na 362 578 Kč.

V souladu se strategií koncernu Volkswagen se Porsche Česká republika již několik let systematicky věnuje osvětě a podpoře elektromobility s cílem připravit se na nové emisní limity. Toto úsilí se v loňském roce zúročilo v podobě výrazného zvýšení prodeje modelu Volkswagen e-Golf, který se s 260 registracemi stal nejprodávanějším elektromobilem na českém trhu a značka Volkswagen, nabízející ještě model e-Up!, získala v tomto segmentu 49,8% podíl. Letos bude ofenziva v oblasti elektromobility pokračovat. K nedávno uvedenému užitkovému vozidlu e-Crafter přibude v prvním čtvrtletí roku prémiové SUV Audi e-tron, které se stane prvním čistě elektrickým modelem značky se čtyřmi kruhy. Skutečný průlom pak v průběhu roku 2020 přinese uvedení rodiny elektromobilů Volkswagen ID.

Vedle prodeje elektromobilů startuje Porsche Česká republika projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury s názvem MOON. Česká republika se tak stává jednou z pěti pilotních zemí, kde začala působit stejnojmenná dceřiná firma Porsche Holding Salzburg, který je mateřskou společností i Porsche Česká republika. Značka MOON nabízí dealerům i zákazníkům nejmodernější nabíjecí infrastrukturu, zahrnující nejen samotné nabíječky různých výkonů a typů, ale i bateriová úložiště a různé možnosti udržitelných dodávek energie, včetně fotovoltaiky. Zákazník si tak bude moci již při objednání nového elektromobilu zvolit sofistikovaný nabíjecí systém ovládaný přes aplikaci, přičemž specialisté značky MOON mu pomohou vybrat nejvhodnější řešení.

Velkou pozornost věnuje společnost Porsche Česká republika zajištění dostatečného množství kvalifikovaných a motivovaných spolupracovníků pro svoji prodejní a servisní síť. V rámci projektu „Best Employer“ podporuje autorizovanou síť v oblasti vzdělávání a tréninku zaměstnanců, employer brandingu i získávání nových zaměstnanců včetně učňů. Právě jim je určen unikátní projekt na podporu vzdělávání v automobilových školách QHERO, který se v tomto školním roce po velmi úspěšné pilotní fázi rozšířil na 14 škol a odborných učilišť v celé České republice. Porsche Česká republika podporuje partnerské školy výukovými pomůckami a školením pedagogů. Pro žáky a jejich pedagogy je navíc určen motivační program QHERO s atraktivními odměnami pro žáky s výbornými studijními výsledky. V letošním roce v rámci projektu absolvuje odbornou praxi 139 žáků ve 31 autorizovaných servisech. Celkem je do projektu zapojeno 2003 žáků, 480 pedagogů a 33 vedoucích servisů. Porsche Česká republika se rovněž podílí na organizaci profesní soutěže Autoopravář Junior, kterou organizují pilotní, krajské školy. Hlavní myšlenkou a cílem této akce je propagace technických oborů a rozvoj spolupráce mezi budoucími zaměstnavateli žáků a středními školami v České republice. Finále soutěže, která letos slaví již 25. ročník, se uskuteční 15.- 17. dubna v Servisním a tréninkovém centru ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi.

Společnost Porsche Česká republika s.r.o. vstoupila do roku 2019 se 171 zaměstnanci. Prodej všech zastupovaných značek zajišťuje celkem 127 smluvních partnerů, servisem koncernových vozů je v České republice pověřeno 235 smluvních partnerů. Značky Volkswagen osobní vozy, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy jsou díky tomu zastoupeny na 100 místech naší země, přičemž celkový počet zaměstnanců dealerské organizace přesahuje 3 tisíce.

Volkswagen osobní vozy

I přes nepříznivý tržní vývoj značka Volkswagen osobní vozy v roce 2018 obhájila pozici lídra mezi českými importéry a na český trh uvedla řadu nových modelů. Celkem 24 358 registrací nových osobních vozů Volkswagen (meziroční pokles tržního podílu o 0,6 %) je pak o 2 584 méně než v roce 2017, což odráží celkový pokles registrací na českém trhu. K bestsellerům značky Volkswagen se tradičně zařadily modely Golf (5529 vozů) a Passat, jenž byl s počtem 3083 registrací nejvíce registrovaným importovaným vozem své třídy. Zájem o vozy kategorie SUV dokumentuje 3. pozice modelu Tiguan mezi dováženými automobily (4050 ks) a na stejné příčce se mezi importovanými MPV umístil oblíbený typ Touran (1875 kusů). V segmentu velkých D-SUV pak zaznamenal úspěch Touareg, když s 485 registracemi obsadil druhou příčku.

„Navzdory klesající tendenci domácího trhu s osobními vozy jsme díky neutuchajícímu zájmu českých zákazníků o vozy značky Volkswagen udrželi pozici importérské jedničky, za což bych chtěl poděkovat jak klientům, tak dealerům,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Pevně věříme, že Volkswagen díky významným loňským novinkám, jako jsou nové modely Touareg a T-Roc, má nejlepší předpoklady k tomu, aby se rok 2019 stal úspěšnějším než ten loňský. Chystané letošní novinky jako kompaktní SUV T-Cross, faceliftovaný Passat nebo začátek nové éry elektrifikace v podobě rodiny ID. prodejům jen prospějí.“

Loňský rok u značky Volkswagen nebyl tak bohatý na počet nových modelů, novinky však stály za to. Dosavadní vlajkovou loď, model Arteon, na tomto postu vystřídal top model značky Volkswagen určený pro tu nejnáročnější klientelu – luxusní všestranné SUV Touareg. Z opačného pólu SUV se za klienty na přelomu roku rozjel T-Roc, rodinu Golfů obohatil modernizovaný Sportsvan, sportovněji založeným řidičům udělalo radost Polo R-Line a závodníky upoutal klientský speciál pro automobilové soutěže, Volkswagen Polo GTI R5.

Modelová ofenziva značky Volkswagen bude v letošním roce pokračovat podobným tempem, ovšem v závěru roku s několika highlighty. Novinářům se již představil zcela nový model T-Cross, který rozšiřuje nabídku v populárním segmentu nejmenších crossoverů a první vozy se u nás objeví v dubnu. Paletu pak dále osvěží faceliftovaný Passat s řadou technologických novinek, stylovou novinku zastoupí kabriolet na základě SUV T-Roc a podzim bude ve znamení začátku nové éry elektrifikace, jejímž pionýrem se v posledním kvartálu stane první model z rodiny ID. Největší letošní novinku však obstará legendární model Golf, jenž se v 8. generaci představí na zářijovém frankfurtském autosalonu. Na český trh budou oba modely uvedeny příští rok.

Volkswagen nadále zůstává dlouholetým partnerem společnosti Prague International Marathon, běžecké ligy RunCzech a titulárním partnerem tradičního květnového podniku Volkswagen Maraton Praha, který patří mezi nejkrásnější maratony na světě s účastí více než 10 000 běžců z celého světa. Volkswagen dlouhodobě podporuje zdravý životní styl, jehož je běhání pionýrem, a tak se rozhodl prodloužit spolupráci o další 3 roky.

Od roku 2012 Volkswagen podporuje rovněž český florbal, a to partnerstvím s mužskou i ženskou reprezentací České republiky a Superfinále florbalu, které je vyvrcholením nejvyšších ligových soutěží.

Podpora sportu dostane zároveň nový impulz partnerstvím s UEFA, které bylo podepsáno loni a prozatím potrvá do roku 2022. Highlightem celé spolupráce se stane Mistrovství Evropy UEFA EURO 2020. V ostatních sférách života Volkswagen také pomáhá, což dokazuje partnerství s charitativním projektem „Plešouni“ na pomoc onkologicky nemocným dětem, jehož iniciátorem se loni stala mladá talentovaná ilustrátorka Eliška Podzimková. 

Audi

Rok 2018 proběhl u značky Audi ve znamení generačních obměn několika modelů, které patří dlouhodobě k pilířům její nabídky. Postupně na český trh dorazilo sedm nových modelů. Na přelomu roku byla na lokální trh uvedena nová vlajková loď Audi A8, po ní následovaly nové generace modelů Audi A7 Sportback, Audi A6 a Audi A6 Avant. Nové zákazníky získává od druhého pololetí 2018 úchvatné Audi Q8. V závěru loňského roku se značka se čtyřmi kruhy zaměřila na kompaktní segment, v němž představila nové generace oblíbených modelových řad Audi A1 Sportback a Audi Q3. V roce 2018 bylo v České republice registrováno celkem 2825 nových vozů Audi. Bestsellerem se stalo Audi Q7 s 673 vozy.

„Rok 2018 byl pro značku Audi velkou výzvou, v jejímž průběhu jsme na český trh uvedli nejvíce nových modelů v historii. Na přelomu roku přišlo Audi A8, následovaly Audi A7, Audi A6 v provedení sedan a později i Avant, Audi Q8 a na samém konci roku jsme zahájili prodej Audi Q3 a Audi A1,“ říká Marcel Archleb, ředitel divize Audi společnosti Porsche Česká republika. „V tuto chvíli máme atraktivní portfolio nových vozů, které hned v prvním čtvrtletí 2019 rozšíří premiérový plně elektrický vůz Audi e-tron. Prostorné SUV se velikostně řadí mezi Audi Q5 a Audi Q7 a nabízí plnohodnotnou DNA Audi včetně pohonu všech kol quattro. V průběhu roku budeme uvádět další novinky a zvýší se také výběr pohonných jednotek. V neposlední řadě se těšíme i na premiéry od Audi Sport, jako první se u našich prodejců objeví modernizované Audi R8.

Loňský rok přinesl Audi také celou řadu tuzemských i mezinárodních ocenění. Velkou ofenzivu zahájilo Audi A8, které získalo mimo jiné prestižní ocenění World Luxury Car 2018. Ve stejné době oslavilo světovou premiéru zcela nové Audi A6, jehož uvedení na český trh ve druhém pololetí 2018 podpořila nevšední lokální reklamní kampaň, která představila skutečné příběhy pěti silných osobností. Reklama „Ester, děkujeme“ značky Audi získala bronzové ocenění Louskáček v prestižní soutěži ADC Creative Awards v kategorii Print. Reklamu na oslavu vítězství Ester Ledecké z Audi Ski Teamu na Zimních olympijských hrách 2018 připravila kreativní agentura Addict.

Loni se znovu blýskl pětiválec 2.5 TFSI, který získal již deváté vítězství v řadě pro čtyři kruhy v anketě „Mezinárodní motor roku“ ve své kategorii. Značka Audi loni získala celosvětově renomované ocenění celkově již počtrnácté. Na sklonku loňského roku na tuzemský trh vstoupilo nové Audi Q3, které ve stejné době v testech Euro NCAP obdrželo nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení.

Dealerská síť Audi pokračuje v realizaci vizuální a funkční modernizace jednotlivých dealerství, v níž se odrážejí nové trendy a požadavky související s příchodem elektrické mobility. Prvním zcela elektrickým modelem bude v prvním čtvrtletí 2019 SUV e-tron s výkonem až 300 kW a dojezdem více než 400 km. Tento nový model už má za sebou i českou výstavní premiéru, v listopadu 2018 byl hvězdou e-salonu v pražských Letňanech. Po modelu e-tron budou následovat další elektricky poháněné verze. Na začátku letošního roku se v showroomech Audi objeví také nové modely Audi A1 Sportback a Audi Q3. Fanouškům sportovní jízdy je určen nový vysokovýkonný model Audi SQ2. Audi i nadále nabízí v České republice všechny své modely včetně těch sportovních s rozšířenou zárukou na 4 roky/120 000 km.

Audi pokračuje v dlouholetém partnerství se Skiareálem Špindlerův Mlýn, které bylo prodlouženo o další tři roky. Značka se čtyřmi kruhy se zároveň stala oficiálním partnerem Hotelu Savoy ve Špindlerově Mlýně, jehož hosty vozí nové Audi Q8. Lyžaři se i letos mohou v českém „Home of quattro“ snažit na trati Audi Race Track o překonání času Ondřeje Banka, legendy českého lyžování a tváře Skiareálu Špindlerův Mlýn, který bude i letos osobně přítomen nahlavních akcích v českém „Home of quattro“. Mezi vrcholy letošní zimní sezony se bezesporu zařadí závod Světového poháru FIS ve slalomu a obřím slalomu žen, který se ve Špindlerově Mlýně uskuteční v březnu 2019 za podpory AUDI AG. Kromě zimních sportů podporuje Audi také českou kulturu. Loni se již potřetí uskutečnil Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady. Audi jako partner průkopnického festivalu zajišťuje dopravu pro hosty VIP a organizátory flotilou reprezentativních automobilů Audi. Komfort a bezpečnost modelů Audi si užívají také hosté restaurací Kampa Group, jimž Audi jako hrdý partner poskytuje komplexní VIP Limousine servis.

SEAT

SEAT dosáhl loni růstu prodeje šestým rokem v řadě a prožívá mimořádně pozitivní období. V roce 2018 překonal svůj historický prodejní rekord a v rámci koncernu Volkswagen je nejrychleji rostoucí značkou. Zároveň se řadí mezi nejrychleji rostoucí značky v Evropě. Španělský výrobce automobilů dodal zákazníkům celkem 517 600 vozidel, což je o 10,5 % více než v roce 2017. Od roku 2012 vzrostly prodeje značky SEAT o více než 60 %. Stejně jako v celosvětovém měřítku byly i v České republice hlavními tahouny prodeje modely Leon (3032 vozů), Ibiza (1082 vozů) a Arona (924 vozů).

„SEAT pokračuje ve své intenzivní modelové ofenzivě, která nám otvírá brány k novým skupinám zákazníků,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika. „Příkladem je zcela nové Tarraco, naše třetí SUV, které se navíc ujímá role vlajkové lodi. Tento model má všechny předpoklady k tomu, aby se stal dalším důležitým pilířem naší stále rozmanitější produktové nabídky. Ze zřetele nespouštíme ani maximální spokojenosti našich zákazníků. Od letošního roku jsme proto prodloužili záruku výrobce o další tři roky na celkových pět let, nebo do ujetí 100 000 km. Pro zákazníky to znamená ještě větší jistotu, bezstarostný provoz a další významné benefity. Nepřetržitě také pracujeme na modernizaci a rozšiřování naší prodejní a servisní sítě, kterou považujeme za jeden ze základních kamenů našeho úspěchu.“

To je úsilí, které přináší hmatatelné výsledky. České zastoupení značky SEAT se v roce 2018 umístilo na 3. místě na světě mezi dovozci v rámci studie spokojenosti zákazníka CEM. Skvěle si SEAT vede i ve vztahu ke svým dealerům. V hodnocení spokojenosti dealerů všech značek na českém trhu v nezávislém průzkumu DSS (Dealer Satisfaction Survey) dosáhl SEAT v loňském roce dalšího zlepšení a již popáté v řadě se může pochlubit nejspokojenější dealerskou sítí v České republice. V roce 2018 se prodejní a servisní síť značky SEAT rozrostla o nové dealerství ve Zlíně, které otevřela společnost Auto Dolanský. SEAT se blýskl také v oblasti marketingu a komunikace. Video, zachycující souboj zlaté olympioničky Báry Špotákové s Leonem CUPRA, zaujalo světová média a přineslo značce 1. místo v prestižní soutěži Česká cenu za PR v kategorii Přeshraniční spolupráce.

SEAT sklízel úspěchy i v dalších oblastech, mezi něž patří tradičně motoristický sport a atletika. Loni vstoupil talentovaný český jezdec Petr Fulín za podpory českého importéra značky SEAT již do své čtvrté sezony, tentokrát se závodním vozem CUPRA TCR.  Trojnásobný šampion a dvojnásobný vicemistr v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC ovládl před domácím publikem na závodním okruhu v Mostě dubnový nedělní závod seriálu cestovních vozů TCR Germany. V loňském roce pokračovala také úspěšná spolupráce s českou atletikou, včetně projektu Atletika pro děti. Vrcholem loňské sezony byl Kontinentální pohár, který se uskutečnil s podporou značky SEAT v září v Ostravě. Kromě Petra Fulína a Barbory Špotákové reprezentoval sportovního ducha značky SEAT také Ben Cristovao. Loni SEAT spolupracoval s úspěšným hudebníkem a sportovcem mimo jiné při natáčení oceněného hudebního klipu k písni Mowgli, v němž v jedné z vedlejších rolí vystupuje populární SUV SEAT Ateca. SUV značky SEAT se cítí v horském prostředí jako doma, což potvrzuje i nově navázané partnerství se Skiareálem Ještěd.

SEAT vstupuje do roku 2019 na plný plyn. Zanedlouho se u prodejců objeví již zmíněný model Tarraco a portfolio modelů SEAT s pohonem na stlačený zemní plyn rozšíří crossover Arona TGI. Zákazníci tak budou mít na výběr již čtyři modely s čistým a hospodárným pohonem na CNG: Mii, Ibiza, Leon a Arona. Bestseller SEAT Leon se navíc v průběhu letošního roku dočká generační obměny.

CUPRA

Novou značkou na českém trhu je CUPRA, která v závěru loňského roku uvedla do prodeje svůj první model CUPRA Ateca a v lednu 2019 otevřela své první dealerství v České republice. CUPRA byla jako samostatná značka založena na začátku roku 2018 společností SEAT, aby na trhu vyplnila prostor mezi mainstreamovým a prémiovým segmentem. Tento krok přinesl okamžitě razantní zvýšení prodeje. Na celém světě bylo loni prodáno 14 300 vozů CUPRA, což představuje meziroční nárůst o 40,0 %. V České republice převzalo nový vůz Leon CUPRA 200 zákazníků, což je ve srovnání s rokem 2017 více než 11procentní zvýšení.

„CUPRA je značka, která má před sebou neobyčejnou budoucnost,“ říká Aleš Novák, ředitel značky CUPRA ve společnosti Porsche Česká republika. „CUPRA je výjimečná nejen svými automobily, ale také konceptem prodeje, který zohledňuje požadavky náročného zákazníka, hledajícího odlišení, důmysl a výkon, nikoli masový produkt. Pro nadcházející měsíce a roky jsme připravili rozsáhlou produktovou ofenzivu a postupné rozšiřování naší prodejní a servisní sítě.“

Prvním českým autorizovaným prodejcem a servisem výjimečných sportovních modelů CUPRA se stala v lednu 2019 společnost Pyramida Centrum v Praze-Průhonicích. Zanedlouho začnou výjimečné produkty a služby pro náročné zákazníky nabízet v exkluzivním prostředí značky CUPRA také společnosti Autocentrum Šmucler v Plzni a Louda Brno.

Nová značka CUPRA byla představena v únoru 2018 a na konci loňského roku uvedla na trh svůj první model CUPRA Ateca, neobyčejné, důmyslné a výkonné SUV, které nemá na trhu obdoby. V letošním roce bude nabídka modelů CUPRA rozšířena o exkluzivní edici vozů SEAT Leon CUPRA R ST. Premiéry se však letos dočkají i další, speciální modely CUPRA. V roce 2020 budou následovat tři nové modely: CUPRA Leon a CUPRA Leon ST na základě čtvrté generace bestselleru SEAT Leon a nový crossover CUPRA.

Nedílnou součástí světa značky CUPRA je motoristický sport. Loni založená sportovní divize CUPRA Racing vyvíjí a vyrábí vozy CUPRA TCR pro okruhové závody cestovních vozů. CUPRA se navíc snaží aktivně utvářet budoucnost motoristického sportu. V této oblasti se nová exkluzivní značka zasloužila o vznik zcela nové kategorie ETCR pro elektricky poháněné závodní cestovní vozy. V současnosti probíhá vývoj závodního elektromobilu CUPRA e-Racer, s nímž v roce 2020 vstoupí do první sezony ETCR.

Volkswagen Užitkové vozy

Značka Volkswagen Užitkové vozy pokračovala na českém trhu v růstu i v roce 2018. Díky tomu si loni ještě více upevnila dlouhodobé postavení jasné jedničky na českém trhu v kategoriích M1 a N1. Od ledna do prosince 2018 bylo v České republice registrováno celkem 6242 nových vozidel Caddy, T6, Crafter a Amarok (kategorie M1 a N1), což je o 2,8 procenta více než v roce 2017. Pro značku Volkswagen Užitkové vozy to představuje podíl na trhu 16,2 procenta.

„Loňský rok byl rokem, v němž jsme znovu přepisovali historické rekordy v počtech objednávek i dodaných vozidel,“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Kromě tradičních bestsellerů, jimiž jsou T6 a Caddy, k celkovému úspěchu značky Volkswagen Užitkové vozy stále významněji přispívá také nový Crafter. Minulý rok byl pro naši značku rekordní i v rámci prodeje velkoodběratelům. Tomuto pro nás velmi důležitému segmentu se budeme pečlivě věnovat i letos.“

V čele pomyslného žebříčku nejprodávanějších modelů značky Volkswagen Užitkové vozy na českém trhu byla tradičně modelová řada T6 s 2594 registracemi nových vozů Transporter, Multivan, Caravelle a California. Na druhém místě, jen s malou ztrátou za legendou mezi lehkými užitkovými vozy, se umístila modelová řada Caddy s 2324 vozy. Nejlepšího výsledku v historii dosáhl Volkswagen Crafter, který loni zaznamenal 1055 registrací. Stabilnímu zájmu českých zákazníků se těší šestiválcový pickup Amarok s 269 registrovanými vozy.

Volkswagen Užitkové vozy loni znovu potvrdil, že patří mezi průkopníky alternativních pohonů v segmentu lehkých užitkových vozů. Kromě tradičního modelu Caddy TGI s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) mají zákazníci od minulého roku k dispozici také čistě elektricky poháněný model e-Crafter. Inovativní skříňový automobil s nulovými emisemi a mimořádně tichým provozem je koncipován především do městského provozu, kde se skvěle uplatní například ve službách kurýrních a balíkových služeb. V roce 2019 se mohou zákazníci těšit na zahájení prodeje nového modelu Grand California, jehož světová premiéra se uskutečnila ve druhé polovině loňského roku. Zcela nový obytný automobil na základě modelu Crafter stanovuje po všech stránkách nová měřítka v segmentu kempovacích vozů. Další významná novinka letošního roku bude veřejnosti odhalena již v únoru.

Volkswagen Užitkové vozy pokračuje v České republice v mnoha sponzorských aktivitách. Kromě dlouhodobého partnerství s českým běžeckým lyžováním na reprezentační úrovni podporuje jednička na českém trhu také dětské sportovce a amatérské běžce. Volkswagen Užitkové vozy je tradičně hlavním partnerem populárního seriálu běžeckých závodů pro celou rodinu SkiTour, včetně legendární Jizerské 50, a úspěšného projektu Lyžování dětem. Volkswagen Užitkové vozy navíc nedávno navázal spolupráci s Adamem Ondrou, jedním z nejlepších lezců na světě. Trojnásobný mistr světa ve sportovním lezení ujede s modelem California Ocean 60 000 km ročně a na svých náročných výpravách v něm tráví až 100 nocí během jednoho roku. Na značku Volkswagen Užitkové vozy nedá dopustit ani největší Čech všech dob. Díky loni uzavřenému partnerství s neexistujícím ambasadorem přepravuje nyní nový Crafter divadelní kulisy při pravidelných zájezdech Divadla Járy Cimrmana mimo Prahu.

Das WeltAuto

Koncernový program prodeje prověřených a kvalitních ojetých vozů uzavřel rok 2018 s další velmi pozitivní bilancí. Od ledna do prosince 2018 si zákazníci pořídili u prodejců Das WeltAuto celkem 19 782kvalitních ojetých vozů, což je o 5,2 % více než v roce 2017. Strategické zaměření na kvalitu podpořenou rozsáhlou nabídkou zákaznických služeb dokládá i průměrné stáří vozů, prodaných v síti Das WeltAuto, které bylo loni necelých 5 let, a průměrná cena, jež se vyšplhala na 362 578 Kč. Das WeltAuto také pokračuje v průběžně optimalizaci své prodejní sítě, která v současnosti čítá 51 prodejních míst po celé České republice. V průběhu uplynulého roku byly otevřeny dvě nové pobočky, a to v České Lípě a v Uherském Hradišti.

„Čeští zákazníci jsou při nákupu ojetého automobilu stále náročnější, a to je situace, která hraje značce Das WeltAuto skvěle do karet, což dokazují i vynikající obchodní výsledky loňského roku,“ říká Martin Březina, vedoucí divize Das WeltAuto. „V letošním roce bychom rádi pokračovali v nastoupené cestě. Další zvyšování prodeje hodláme podpořit atraktivními zákaznickými službami, které jsou společně s kvalitními a prověřenými ojetými vozy základním pilířem úspěchu programu Das WeltAuto na českém trhu.“

Das WeltAuto je celosvětovým programem prodeje ojetých vozů značek Volkswagen osobní vozy, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a ŠKODA s centrální podporou ze strany koncernu Volkswagen. Prodejci Das WeltAuto nabízejí na českém trhu široký výběr několika tisíc prověřených, kvalitních a spolehlivých ojetých vozů nejen koncernových značek. Standardy pro nákup a prodej ojetého vozu jsou přitom plně srovnatelné s nákupem nového vozu u autorizovaných prodejců. K maximální spokojenosti zákazníka přispívají rovněž nadstandardní zákaznické služby, mezi něž patří minimálně roční záruka od data prodeje na vozy ve stáří do 5 let s maximálně 150 000 ujetými kilometry a ověřeným stavem na základě podrobné technické prohlídky. Kompletní nabídka ojetých vozů v obchodní síti programu Das WeltAuto je kdykoli a odkudkoli dostupná na webových stránkách www.dasweltauto.cz.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?