Scania dodá vozy pro německé elektrifikované dálnice

přidejte názor
Autor: Redakce Autobible

Společnost Scania v rámci zkušebního provozu, který by měl být zahájen v letošním roce, dodá 15 nákladních vozidel pro tři německé elektrifikované dálnice. Rozhodnutí bylo přijato jménem Spolkového ministerstva životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti (BMU) na základě veřejné soutěže.

Zkušební provoz bude nejdříve zahájen v Hesensku na dálnici A5, kde byla dokončena pětikilometrová infrastruktura elektrifikované dálnice s nadzemním napájecím systémem v obou směrech. Další elektrifikovaný úsek bude na dálnici A1 do přístavu Lübeck se stacionární nabíjecí stanicí plánovanou v přístavu. Očekává se, že tento úsek bude otevřen v létě 2019. Třetí elektrifikovaná dálnice by měla být počátkem roku 2020 vybudována v Bádensku-Württembersku na části spolkové silnice B462.Scania eTruck2

Nákladní vozidla budou pro nabíjení během jízdy vybavena pantografovými sběrači vyvinutými společností Siemens, které budou namontovány na rámu za kabinou. Tato vozidla budou používat dopravní společnosti v rámci reálných přepravních operací.

Dodání prvního hybridního nákladního vozidla Scania R 450 pro Hesensko je v plánu na květen 2019. Kromě dodání nákladních vozidel bude mít společnost Scania na starosti údržbu vozidel a sběr dat ze zkušebního provozu.Scania eTruck3

„Na rozdíl od osobních automobilů, které zůstávají většinu dne zaparkované, jsou nákladní vozidla po dlouhé hodiny nasazena v dopravních operacích, přičemž nutnost zastavení za účelem nabití by mohla jejich provoz velmi narušovat. Elektrifikované dálnice nabízejí efektivní nabíjení na cestách. Řešení rovněž šetří akumulátory a snižuje zatížení energetické sítě,“ říká Magnus Höglund, vedoucí oddělení systému elektrifikovaných silnic ve společnosti Scania.

Podle několika studií jsou elektrifikované dálnice alternativou, která pomůže výrazně snížit emise CO2. Technologie elektrifikovaných silnic je součástí řešení udržitelné dopravy společnosti Scania.Scania eTruck4

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?