Peugeot mluví o modelu 508 jako o „radikálním fastbacku“, kterému ale v současné době fakticky chybí nějaká opravdu radikální pohonná jednotka. Nejrychlejší verze, jakou si dnes můžete koupit, nabízí přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 165 kW (225 koní). Letos ovšem dorazí plug-in hybrid se shodným výkonem. A jak v Ženevě naznačí koncept 508 Sport Engineered, francouzská automobilka chce zajít ještě dále.
Prezentovaná novinka totiž dostane kombinaci zážehové šestnáctistovky o výkonu 147 kW (200 k) a dvou dalších elektromotorů. Ten přední, který spolu se spalovacím motorem obstará pohon předních kol, nabídne 82 kW (112 k), o pohon zadní nápravy se pak postará druhý elektromotor s výkonem dokonce 149 kW (203 k). Celkové parametry hybridní jednotky Peugeot neuvádí, ale výkonu bude víc než dost.
Vyplývá to ze slibované dynamiky. Plug-in hybrid zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,3 s, akceleraci 80 až 120 km/h provede za 2,5 s a pojede až 250 km/h. To vše s produkcí emisí CO2 49 g/km naměřené podle normy WLTP.
V rámci přeměny z běžného na sportovní plug-in hybrid dostala tato 508 také snížený podvozek a rozšířený rozchod kol (vpředu o 24 mm, vzadu o 12 mm). Brzdy mají průměr 380 mm a disky jsou obuty do pneumatik Pilot Sport 4S o rozměru 245/35 R20. Pokud jde o ekologickou stránku věci, baterie je lithium-iontová a má kapacitu 11,8 kWh. V čistě elektrickém režimu ujede ostrá 508 až 50 km (opět dle WLTP).
Koncept hybridního sportovního Peugeotu 508 dostal také vylepšený design. Vévodí mu přepracovaný přední nárazník a kombinace barvy Selenium Grey s výraznými detaily v barvě Kryptonite. Kvůli záměru zachovat uhlazené linie auta nebyl přidán žádný zadní spoiler. Ten nahrazuje větší difuzor pod nárazníkem.
Že Peugeot nějakou takovou verzi modelu 508 opravdu zákazníkům nabídne, to je dost pravděpodobné. Techniku na to totiž už má. Když automobilka představovala svůj nový hybridní systém poprvé, pro 508 slibovala pouze verzi s pohonem předních kol, ale u 3008 oznámila příchod ostré hybridní čtyřkolky, která také kombinovala benzinovou šestnáctistovku o výkonu 147 kW (200 k) s dvojicí elektromotorů. Ty v tomto případě nabízely oba 80 kW. Je ale velkou otázkou, jak takové auto bude jezdit. U podobných koncepcí rozhodně není potřeba mít obavu o nedostatečnou dynamiku, ale auta to bývají dost těžká, a to je při rychlé jízdě hodně znát.