Opel nedávno otevřel velké moderní centrum vývoje a testování nových pohonných jednotek a prototypů. Nezdá se však, že by o něj byl v koncernu PSA Peugeot-Citroën, pod který nyní německá automobilka patří, velký zájem. Součástí dohody o převzetí Opelu francouzskými automobilkami je totiž i sdílení jejich platforem a motorů. V ohrožení jsou tak zhruba tři tisícovky pracovních míst, píší Automotive News.
Zástupci automobilek PSA mírní zprávy o propouštění s tím, že přechod na motory PSA nenastane přes noc. Bude trvat několik let, než skončí životní cyklus aktuálních motorů a platforem. V současné době jsou vlastně jedinými vozy se společnou platformou SUV Opel Grandland X a Crossland X.
Doporučujeme: Velké SUV od Opelu nebude. PSA nechce další vozy na platformách GM
Jedním z problémů pro koncern PSA je, že musí platit bývalému majiteli Opelu, koncernu General Motors, za licence a patenty na jeho produkty. I to je důvod, proč se chce PSA „staré“ techniky co nejrychleji zbavit. Nicméně například u Astry a Insignie, pro Opel velmi důležitých modelů, bude přechod trvat ještě dlouho. Oba modely jsou na začátcích svých životních cyklů a oba používají platformu i motory vzniklé ještě pod hlavičkou GM.
Na druhou stranu bude koncern PSA potřebovat výrobní kapacity Opelu a společné platformy a motory usnadní montáž různých modelů se společným technickým základem. PSA vlastně ale vůbec nepotřebuje know-how Opelu na poli vývoje platforem a motorů. Něco jiného je to ale v oblasti vývoje elektrických pohonů a palivových článků. V těch je General Motors o něco dál než francouzský koncern.
Nejvíce jsou ale ohrožena pracovní místa ve vývoji Opelu, která se podílela na projektech právě pro celý koncern General Motors. Opel totiž pro koncern GM pracoval nejen na motorech, ale například právě i na globálních platformách pro kompaktní vozy s motorem vpředu napříč. A to jsou vlastně jediné typy, které Opel v Evropě prodává.