Připravovaný Opel Insignia OPC bude sdílet část hnacího řetězce s novým Fordem Focus RS. Ne že by pod kapotou nového Opelu bušil Fordův čtyřválec 2,3 l EcoBoost, Insignila ale dostane systém připojitelného pohonu zadní nápravy s vektorováním točivého momentu od společnosti GKN. Ta pracovala i na systému pohonu pro Focus RS. Na trhu nabízí svoje řešení pod obchodním označením Twinster.
Ačkoli se základní mechanika Fordu Focus RS a Opelu Insignia OPC samozřejmě liší, obě auta budou mít téměř totožný systém pohonu zadní nápravy, píše britský Autocar. Twinster spojuje zadní diferenciál s elektronicky řízenou uzávěrkou a systémem vektorování točivého momentu.
Doporučujeme: Čtyřikrát 4x4 – Souboj ostrých čtyřkolek
Opel nasadí tento systém do připravované nové generace Insignie, která by se měla představit na začátku roku 2017. Dostane ho vrcholná verze OPC. Pohon všech kol bude za příplatek k dispozici také k některým z běžných motorizací, ale tam je přítomnost aktivního zadního diferenciálu otázkou.
Na rozdíl od ostrého Focusu RS se rychlý Opel Insignia patrně nedočká driftovacího režimu. Aktivní zadní diferenciál má sloužit především k potlačování přirozené nedotáčivosti a zlepšení agility. Očekává se ale možnost volby různých jízdních režimů. Nová Insignia má mezigeneračně zhubnout zhruba 200 kg, i tak se ale pomyslná ručička váhy zastaví někde mezi 1500 a 1600 kg v závislosti na verzi a motorizaci. Minulá generace Insignie OPC vážila 1825 kg.