Nový Ford Focus ST dostal motor z Mustangu a diferenciál ze Škody Octavia RS 245

1 nový názor
  • Ford představil nový Focus ST

  • Benzinová verze má 280 koní, diesel nabídne výkon 190 koní 

  • Podobně jako Škoda Octavia RS 245 dostane i Focus ST elektronicky řízený přední diferenciál od společnosti BorgWarner 

  • Nechybí adaptivní tlumiče, upravený podvozek, sedadla Recaro a tak dále 

  • Nový Ford Focus ST dorazí do prodeje v létě 

Automobilka Ford představila Focus nové generace v dosud nejsilnější verzi. Sportovní provedení ST se bude nabízet jak s karoserií hatchback, tak jako kombi. Stejně tak bude na výběr mezi zážehovým a vznětovým motorem, respektive mezi manuální a automatickou převodovkou. Prodávat se tato novinka začne letos v létě.

Jak se dalo očekávat, zážehové provedení Fordu Focus ST dostalo upravený čtyřválec z Fordu Mustang. Pod kapotou je tedy motor 2.3 EcoBoost vybavený turbodmychadlem typu twin-scroll. Maximální výkon činí 206 kW (280 k) při 5500 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 420 Nm v rozmezí od 3000 do 4000 ot./min. Akcelerace z nuly na 100 km/h proběhne za méně než šest sekund.

K zážehové variantě se vztahuje ještě jedna specialita, a sice přítomnost elektronicky řízeného diferenciálu eLSD na přední nápravě. Stejně jako v případě koncernových aut včetně Škody Octavia RS 245 je i tentokrát dodavatelem společnost BorgWarner. Naftový Focus ST tuto věc nemá a v zatáčkách se proto spoléhá pouze na klasickou distribuci točivého momentu na jednotlivá kola pomocí brzd. V případě dieselu zájemce dostane dvoutlir EcoBlue naladěný na 140 kW (190 k). Pro oba motory je na výběr manuální šestistupňová a automatická sedmistupňová převodovka.

Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší
Přečtěte si také:

Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší

Verze ST se od ostatních Focusů liší také upraveným řízením, které je o 15 % více strmé, takže mezi krajními polohami bychom měli napočítat pouze dvě otáčky volantem. Přepracovaný podvozek má pružiny tužší o 20 % vpředu a o 13 % vzadu, přičemž světlá výška klesla o jeden centimetr. ST zároveň nabídne také adaptivní tlumiče CCD a brzdy zvětšené na průměr 330 mm vpředu a 302 mm vzadu. Zajímavý je elektrický posilovač brzd (Electric Brake Booster), který má kromě lepší odezvy brzdového pedálu také výhodu v tom, že jeho nastavení závisí na volbě konkrétního jízdního režimu.

Zájemci si budou moci připlatit za Performance Pack, který kromě červených brzdičů přidá do nabídky jízdních režimů také Track Drive Mode a zároveň obsahuje systém Launch Control nebo automatické meziplyny u manuální převodovky. Interiér nabídne kromě jiného také sportovní sedačky Recaro.

Martin (neregistrovaný)
Nedostal motor z Mustangu. Motor z Mustangu ma objem okolo 5 litrov. Mustang dostal motor z Focusu. 2,3 hovno ecoboost.
  • Našli jste v článku chybu?