BMW představilo novou generaci řady 5 v provedení M550d. Stejně jako v případě modelu 750d se také sem nastěhoval vznětový šestiválec osazený čtyřmi turbodmychadly, který nahradil starší třikrát přeplňovanou verzi. Nové M550d je tak výkonnější, rychlejší, ale zároveň úspornější.
Doporučujeme: Souboj nejrychlejších dieselů na trhu — BMW 750Ld vs. Porsche Panamera vs. Audi SQ7
Technici z Mnichova použili také pro M550d motor, který se poprvé objevil u 750d. Řadový třílitrový šestiválec používá čtyři turbodmychadla, kdy jsou dvě malá zařazena do vysokotlaké části přeplňování (stejně jako dříve), namísto jednoho velkého v nízkotlaké části jsou ale také dvě. BMW tímto krokem údajně vylepšilo reakce motoru na přidání plynu. Zároveň také vzrostl udávaný výkon o 14 kW (19 k) a točivý moment o 20 Nm. Celkově disponuje M550d parametry 294 kW (400 k) a 760 Nm. Průměrná spotřeba klesla o jedenáct procent.
Čtyřikrát přeplňovaný vznětový šestiválec, který je mimochodem aktuálně nejsilnějším šestiválcovým dieselem na trhu, rozjede řadu 5 s karoserií sedan z nuly na 100 km/h za 4,4 s, kombi potřebuje o 0,2 s víc. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Motor spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a s pohonem všech kol xDrive.
Doporučujeme: Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin — E39 vs. E60 vs. F10
Součástí výbavy jsou věci typické pro modely z programu M Performance. Zájemci se mohou těšit na decentní úpravy designu, o 10 mm snížený sportovní podvozek nebo na sportovní sedadla a sportovní volant. Další prvky výbavy typu dálkového parkování známé z klasické řady 5 jsou samozřejmostí.
Nové BMW M550d se začne prodávat v červenci, verze Touring dorazí až koncem roku.