Nové Bentley Continental GT je převlečená Panamera s dvanáctiválcem

30.08.2017
1 nový názor
Autor: Redakce
  • Nová generace Bentley Continental GT má pořád dvanáctiválec!

  • Celá konstrukce je úplně nová, včetně platformy

  • Technický základ je příbuzný s Porsche Panamera

  • Continental GT je lehčí, rychlejší a úspornější

Bentley rovněž využije autosalon ve Frankfurtu k představení nového modelu, poprvé světu ukáže luxusní kupé Continental GT nové generace. Jak můžete vidět na prvních oficiálních fotografiích, design nového Continentalu GT se přibližuje konceptům EXP 10 Speed 6 a EXP 12 Speed 6e. Hliníková karoserie je o 80 kg lehčí než u přechodzího modelu.

Bentley Continental GT (8) Vzhled Bentley Continental GT připomíná nedávno představené koncepty. Dvanáctiválec pod kapotou naštěstí zůstal
Bentley Continental GT (4) Platformu si Bentley půjčilo od Porsche. Continental GT vlastně pohání jen zadní kola, přední nápravu připojí v případě potřeby

Základní recept zůstává pořád stejný, jedná se o velké luxusní kupé se čtyřmi sedačkami a motorem vpředu podélně. Jako technický základ posloužila platforma automobilky Porsche, konkrétně platforma MSB, čili „Modularer Standardantriebsbaukasten“. Takovou mají auta s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol, například nové Porsche Panamera.

Nenechte se ale zmást, Bentley je opět čtyřkolka, i když nový pohon všech kol posílá většinu času výkon jen na zadek, jako u Panamery. Všechna kola se pak musí pod plným plynem prát s náporem síly od šestilitrového přeplňovaného dvanáctiválce. Už jste radostí vyhodili klobouk a jásáte? Vždyť uvést v dnešní době na trh dvanáctiválec jako „základní“ motorizaci je veliká odvaha. Bentley si zaslouží za tohle respekt.

Doporučujeme: Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků

Logicky se jedná o koncernovou jednotku 6.0 W12 TFSI s duálním vstříkováním (nepřímým a přímým pro každý válec), kterou najdete třeba v Audi A8. Motor má v Bentley výkon 467 kW (635 koní) a točivý moment 900 Nm. Na 100 km/h akceleruje nové kupé za 3,7 sekundy a rozjede se na 333 km/h. Nechybí ani údaj spotřeby paliva 12,2 litru na 100 km, motor umí také vypínat polovinu válců.

Bentley Continental GT (21) Spoustu prvků už známe například od Audi, třeba ten multifunkční displej před řidičem. Plastu je uvnitř málo, vše je z kovu, kůže nebo dřeva
Bentley Continental GT (25) Centrální displej infotainmentu se umí schovat a místo něj mohou být tyto elegantní budíky nebo jen holá palubní deska

Novinkou je rovněž osmistupňová dvouspojková převodovka a speciálně vyvinutý dvouhmotový setrvačník, který si vyžádala absence hydrodynamického měniče. Na adaptivním podvozku pak nechybí aktivní stabilizátory a samozřejmě vůz jezdí na vzduchovém odpružení.

Fotky interiéru vydají za tisíc slov, takže jen stručně. Bentley Continental GT má samozřejmě multifunkční digitální přístrojový štít, head-up displej a novinkou je rovněž centrální dotykový displej infotainmentu, který se umí elegantně schovat do přístrojové desky.

Otevřít tiskovou zprávu

omylem jsem kliknul na článek od pitomce (neregistrovaný)
To je opravdu odvaha od Bentley vyrobit dvanáctiválec, už vyhazuju klobouk a křepčím jako cvok ve cvokárně, kterej dostane k svačině laskominu. Chlape, ty seš blbey nebo navedeney? Bavíme se o Bentley ne o VW nebo jiný značce pro otroky.
  • Našli jste v článku chybu?