Nová Škoda Octavia bude hybrid a nástupce Rapidu změní jméno. Zřejmě se vrátí Felicia

07.08.2018
14 nových názorů
Autor: Redakce
  • Nová generace Škody Octavia už dostane hybridní pohon

  • Chystá se i nástupce Rapidu, který změní jméno

  • Mohl by se znovu jmenovat Felicia, ale není to ještě definitivní

Domácí automobilka Škoda měla nyní spoustu práce s uvedením nové dvou žádaných SUV Karoq a Kodiaq. Ta se postupně usadila v nabídce a zájem je takový, že značka dokonce nestíhá vyrábět. Dokončován je také nástupce Škody Fabia, který konečně dorazí na nové modulární platformě MQB (stejnou má i Polo nebo Ibiza). A pracuje se na kompaktním SUV, které dostane stejný základ jako Fabia.

Největším trhákem je ale samozřejmě Škoda Octavia, které se vyrobilo už přes šest milionů kusů. Nyní se prodává modernizovaná třetí generace, která prodělala kontroverzní facelift, ale na prodejích není moc znát, že by se lidem přední světla nelíbila. Přesto se podle dostupných informací vrátí klasický design s novou generací, příď Octavie by se měla inspirovat u Superbu nebo Karoqu.

Doporučujeme: Test ojetiny: Škoda Octavia III je zase spolehlivé auto pro masy

Nová generace Škody Octavia nedorazí dříve než v roce 2020 a je jisté, že dostane modernizovanou platformu MQB Evo, která umožňuje zástavbu hybridních systémů. Ano, nastupující Octavie bude hybrid, stejně jako příbuzný Golf nebo Audi A3, připomíná třeba britský AutoExpress. Přesto si Octavia ponechá i klasické nehybridní pohony, především kvůli ceně.

Vedle plug-in hybridní varianty, která bude využívat podobnou techniku jako Superb a Kodiaq (tyto dva modely dostanou hybridní pohon ze škodovek jako první) se Octavia dočká také mild-hybridního systému se startér/generátorem, který bude připojen k motoru 1.5 TSI. Nicméně Volkswagen na pohonech stále pracuje, přičemž mild-hybridní systém půjde teoreticky spojit s jakýmkoli motorem, tedy i s tříválcem 1.0 TSI i velkým dieselem 2.0 TDI.

Doporučujeme: Podívejte se, jak se rozebírá Škoda Fabia Combi po 100 000 km

AutoExpress dále uvádí, že se chystá zásadní modernizace Škody Rapid, jejíž nová generace se představí na jaře 2019. Nástupce Rapidu přejde na platformu MQB a bude to vlastně hatchback Octavie, dost možná se zkráceným rozvorem o 10 cm, takže se stejným, jaký má Golf. A změní se i jméno. V současnosti je jedním z kandidátů na nové označení Felicia. Pokud si dobře vzpomínáte, Škoda Felicia byl hatchback a kombi vyráběný v letech 1994 až 2001. Více se dočtete v článku: Retro: Škoda Felicia vznikala ještě za socialismu. Dodnes mnohým spolehlivě slouží.

Patrik (neregistrovaný)
Registrace nových vozů kategorie M1 v ČR za rok 2017 Značka Vozů Podíl 1. Škoda OCTAVIA 27 051 9,96% 2. Škoda FABIA 21 281 7,83% 3. Škoda RAPID 12 407 4,56% 4. Škoda SUPERB 8 737 3,21% 5. Hyundai i30 7 441 2,73% 6. Volkswagen GOLF 7 402 2,72% 7. Škoda KODIAQ 5 252 1,93% 8. Dacia DUSTER 5 065 1,86% 9. Volkswagen PASSAT 4 744 1,74% 10. Hyundai ix20 4 486 1,65% Tak nevím, zatím to na výrazný propad škodovek nevypadá.....
Radek Krejza (neregistrovaný)
Octávka jako vlajková loď s hybridem? To bude propadák. Hlavně ať nevrací název "Felicie" ta byla snad posledním dobrým autem od škodovky. Od té doby samej předraženej krám, který vypadá rok od roku stejně.
Aleš (neregistrovaný)
Opravdu se škodovka chlubí s tím, že po tolika letech vyrobí Hybrida? Ten tu měl být už dávno ne? Beztak s tím budou jenom potíže. Nebo si myslíte opak?
Mára G. (neregistrovaný)
Plně souhlasím, hybrid už tu měl dávno být. Octavie bývá vždy vlajkovou lodí škodovky a myslím si, že hybridní pohon se jim nepovede. Rozhodně ne tak jak to umí konkurence. Ve výsledku tedy půjdou prodeje ještě níž, než už jsou (alespóň u nás). Díky bohu za Korejce, škodovku bych nechtěl ani zadarmo!
Dalimil (neregistrovaný)
Už by se měli probrat,protože ty jejich auta stojí opravdu za prd. Kvalitově jsou už delší dobu marné. Dřív alespoň dělali auta kvalitní.
Miroslav W. (neregistrovaný)
Jsem zvědavý jak to s tou novou octavkou dopadne, co vy? Osobně si myslím, že to žádný trhák nebude! Škodovka už dávno neumí vyrábět auta a cpe nám pořád to samé dokola. Nebo se mýlím?
Proky (neregistrovaný)
Rozhodně to žádný trhák nebude, vzhledem k tomu že hybridy a elektrovozy tu měly být cca 2 roky zpět. V tomhle škodovka nehorázně zaspala. Ani se nedivím, že nikdo ty jejich klumpy nechce kupovat :)
Rendy (neregistrovaný)
Už neví co by tak se snaží onovit staro nové jméno. No nic prostě chtějí upozornit jen neví jak. Díky konkurence brzo lidi přestanou škodovku stavět na první příčky.
Pavel K. (neregistrovaný)
Dostala mě veta: "Nyní se prodává modernizovaná třetí generace, která prodělala kontroverzní facelift", pardon, ale to je už k smíchu. Ten rádoby facelit je sotva znát. Hybrid už tu měl dávno být. V tomhle škodovka hodně zaspala. Děkuji, ale škodovku opravdu už ne!
Indy (neregistrovaný)
pořádný auto byla tenkrát 120, pak už to začli mrvit u felicie a fabií to celé dodělali
Boris (neregistrovaný)
Jako nechci nic říkat,ale škodovka už prostě neumí udělat pořádné auto jedno pořád to samé dokola. Měli by si vzít příklad z konkurence a víc maknout na eko vozech to budou jednou tahouni.
Baf (neregistrovaný)
Ten Rapid vypadá jak škoda 105, je to hranaty a ta palubovka je taky příšerná.
Vladimír Novák (neregistrovaný)
Ta nová Octavia se podobá ze předu čím dál víc Volze. Vypadá příšerně.
Halley (neregistrovaný)
Škoda Felicia bylo především kupé a vyrábělo se od roku 1957.
  • Našli jste v článku chybu?