Nissan představil koncept Navara EnGuard, který kromě jiného dostal také akumulátory původem z modelu Leaf. Nemyslete si ale, že jde o elektromobil. Baterie jsou naložené na korbě a mají sloužit k úplně jiným účelům než k pohonu auta. Ten obstarává klasický naftový čtyřválec o objemu 2,3 litru.
Doporučujeme: Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kdo dojede nejdál? Na 200 km zapomeňte
Japonská automobilka vybavila svůj nový koncept dvojicí kompaktních akumulátorů, jejichž základem jsou moduly, ze kterých se skládají baterie v Nissanu Leaf. Navara EnGuard má na korbě naložené dva tyto externí zdroje. Každý obsahuje dvě 220V zásuvky a tři konektory USB. Součástí je také konektor pro připojení solárního panelu.
Navara dobíjí baterie během jízdy tak, aby byly v případě potřeby plně nabité. Samozřejmě je ale možné baterie dobíjet i z klasické zásuvky. Použití je různé, v tomto případě se ale počítá s nasazením v krizových situacích. Jejich řešení pak usnadní také dron. I ten je součástí konceptu EnGuard.
Doporučujeme: Nissan představil elektromobil, který má motor a nejde strčit do zásuvky
Co se techniky týká, základ hnacího řetězce zůstal nezměněn. Pod kapotou najdeme naftový čtyřválec 2.3 dCi o výkonu 140 kW (190 k) tak, jak to známe ze sériových verzí. Výrazně přepracován byl ale podvozek. Světlá výška je větší o 5 cm, rozchod kol narostl vpředu o 80 mm a vzadu dokonce o 94 mm. Na místo klasických litých kol se nastěhovaly šestnáctipalcové disky s terénními pneumatikami o velikosti 285/75 R16. Nové je také nastavitelné odpružení a posílené jsou nakonec i brzdy.
Po stránce designu zaujme kromě rozšířených blatníků především střecha. Ta je totiž zvýšená o 136 mm a má v sobě integrované diodové osvětlení, které osvítí celé okolí vozu.
Koncept Nissan Navara EnGuard je dílem společnosti Nissan Design Europe se sídlem v Londýně.