Pokud sháníte mladou ojetinu, mohl by být zajímavou volbou nákup takového auta ve Švédsku. Alespoň to loni vyplynulo z analýzy společnosti Carvago. Ta se po roce na tuto problematiku podívala znovu a zjistila, že se situace nezměnila. U některých modelů jsou ceny na švédském trhu nižší o stovky tisíc oproti cenám v České republice. Jedním takovým případem je i dosluhující Škoda Kodiaq.
Chcete ušetřit stovky tisíc?
Carvago ve své analýze píše, že rozdíl u Škody Kodiaq se silnějším dieselem (200 koní), která má najeto méně než 5000 km, je v případě mediánu cen prodaných automobilů za posledních pět měsíců 187 tisíc korun. Jinak řečeno, ve Švédsku se dnes už starý Kodiaq, ale ve stavu nového vozu, doprodává většinou o skoro 200 tisíc levněji.
Zajímavé nabídky na prakticky nový starý Kodiaq lze na stránkách švédského zastoupení najít i dnes. Prakticky nová auta s dvousetkoňovým dieselem se tu nabízejí za zhruba 450 tisíc švédských korun, což je v přepočtu přibližně 990 tisíc korun českých. Na českém trhu podobné skladovky stojí určitě více než milion, někdy i 1,4 milionu.
„Rozdíly v cenách jsou v některých případech překvapivé. Důvody však mohou být různé, kromě progresivní silniční daně můžeme hledat příčinu i v odlišné cenové politice automobilek v Česku a Švédsku, kdy rozdíl v pořizovací hodnotě nového vozu v případě totožného modelu může jít až do statisíců jako v případě Škody Kodiaq,“ říká Jakub Šulta, zakladatel Carvago.
Ušetřit lze i nákupem jiných značek
Podobně jako Škoda Kodiaq na tom je třeba také Volvo V60 nebo XC60, kde u ojetin z roku 2019 činí rozdíl v cenách zhruba 142 tisíc korun. O tolik jsou většinou dražší auta prodávaná v České republice.
Analýza celkově čítá šest desítek různých modelů a rozdíly zde najdeme ještě větší. Platí to především o modely BMW 320d nebo 520d z roku 2022 a s nájezdem pět až patnáct tisíc kilometrů. Zde medián cen vychází ve Švédsku nižší o více než 300 tisíc oproti mediánu cen u nás.
S dovozem auta ze Švédska ale souvisí některé potíže. Samotný proces nákupu může být komplikovanější a komplikované bude u téměř nových vozů především případné řešení oprav v rámci záruky.
Zdroj: Carvago