Nebaví vás Octavia Cup? Tak zkuste značkový šampionát Alpine A110 Cup

02.11.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Renault spouští značkový pohár vozů Alpine A110

  • Speciál stojí 2,6 milionu a pojede se o hodnotné ceny

  • Závody začínají 1. června 2018, startovat bude okolo dvaceti vozů

Značkové poháry, ve kterých soutěží shodné vozy, jsou zajímavou příležitostí, jak v téměř totožné technice porovnat svůj řidičský talent. U nás je asi nejznámější Octavia Cup, ale ve světě se podobných soutěží jezdí nespočet. Příští rok startuje nová série Alpina A110 Cup a jak název napovídá, soutěžit se bude na evropských okruzích s novým speciálem Alpine A110.

ALPINE A110 CUP Závodní speciál vychází ze sériového vozu Alpine A110, ale logicky byl náležitě upraven. Nechybí ochranná klec a modifikovaný interiér
ALPINE A110 CUP Uvnitř toho z produkčního auta moc nezůstalo a volant skoro připomíná ten ve Formuli 1. Řazení sekvenční převodovky je pod volantem

Závodní vůz přímo vychází z toho sériového, ale byl zbaven luxusních prvků výbavy. Přeplňovaná osmnáctistovka byla převzata z produkčního vozu a v závodním stroji má výkon 270 koní. Hmotnost závodního speciálu je 1050 kg. Vůz stojí bez daní 100 000 eur (2,6 milionu korun) a pro první sezonu jich bude vyrobeno jen něco málo přes dvacet. Takže si pospěšte.

Úprav se dočkal podvozek, který byl snížen o 40 mm a samozřejmě je změněna i geometrie. Tlumiče dodal Öhlins a celé zavěšení je nastavitelné. Nechybí samozřejmě ochranná klec a pořádné okruhové brzdy. Vpředu mají kotouče průměr 355 mm a svírají je šestipístkové třmeny.

Doporučujeme: Renault-Alpine A110 vypadá při testování na Nordschleife docela schopně

Vůz má i nastavitelné ABS či kontrolu trakce a na rozdíl od silničního vozu byla k motoru namontována sekvenční šestistupňová převodovka. Samozřejmostí je mechanický samosvor na zadní poháněné nápravě. Série Alpine A110 Cup startuje 1. června na okruhu Paul Ricard ve Francii a následně se přesune do Německa, Velké Británie, Belgie a Španělska.

Registrovaní jezdci si budou moci připlatit za kompetní servisní zázemí a vybavení. Závodní víkend se bude skládat ze dvou tréninků, dvou kvalifikací a dvou závodů. Čistý čas strávený za volantem dosáhne minimálně tří hodin. O auto se navíc můžete dělit s druhým jezdcem a hodnotit se bude jak celkové pořadí, tak junioři do 25 let a gentlemani od 45 let. Rozdávat se budou i výhry a na konci sezóny dostanou nejlepší jezdci možnost dělit se o peněžní a věcné ceny v hodnotě zhruba 160 000 eur (přes 4 miliony Kč).

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?