Nabíjecí hybrid Toyota RAV4 ujede přes 1300 km, ale zatím jen v Japonsku

přidejte názor
  • Plug-in hybridní systém generuje výkon 225 kW (306 koní)

  • Nová elektrifikovaná Toyota RAV4 ujede až 95 km čistě na elektrický proud

  • Maximální rychlost v eklektickém režimu činí 135 km/h

Toyota oficiálně představila plug-in hybridní variantu celosvětového bestselleru RAV4, jehož hybridní varianta tvoří v západní Evropě téměř 90 % všech prodejů. Plug-in hybridní provedení by mělo podíl elektrifikovaných modelů ještě zvětšit.

Nová plug-in hybridní Toyota RAV4 spoléhá stejně jako klasický hybrid na 2,5litorvý zážehový čtyřválec s výkonem 177 kW (177 koní) a točivým momentem 219 Nm. Spalovacímu motoru pracujícím v Atkinsonově cyklu pomáhá dvojice elektromotorů na obou nápravách. Systémový výkon dosahuje 225 kW (306 koní).

S dojezdovou rezervou dosahuje objem zavazadlového prostoru 490 litrů
51Ah akumulátor lze na 100 % kapacity nabít přibližně za 5 hodin a 30 minut

Toyota RAV4 PHEV zrychlí z 0–100 km/h zvládne za 6,0 sekund, což je o 2,1 sekundy rychleji než v případě hybridního provedení s pohonem 4x4. Maximální rychlost v elektrickém režimu činí 135 km/h.

Toyota v tiskové zprávě uvádí, že nový plug-in hybridní přírůstek do rodiny RAV4 je schopen na 55litrovou nádrž ujet v testovacím cyklu WLTP až 1316 km, což by s 95 kilometrovým dojezdem čistě na elektřinu znamenalo lehce přes 22 kilometrů na jeden litr paliva.

Kromě velkého dojezdu na jednu nádrž se Toyota zaměřila také na jízdní komfort. Nová plug-in hybridní RAV4 je tišší než verze bez elektrické zásuvky, a to zejména díky dodatečné zvukové izolaci ve dveřích, přístrojové desce a podlaze. Aerodynamický hluk snižuje také lépe odizolované zasklení.

Japonský bodykit udělá z RAV4 Lamborghini Urus. Skoro
Přečtěte si také:

Japonský bodykit udělá z RAV4 Lamborghini Urus. Skoro

Nová RAV4 PHEV je standardně vybavena elektrickou zásuvkou v zavazadlovém prostoru, která umožňuje elektrickou energií 51Ah akumulátoru nabíjet například drobné domácí spotřebiče, což se může hodit například při výletech do řídce osídlených lokalit. Samotný akumulátor lze na 100 % kapacity nabít přibližně za 5 hodin a 30 minut.

Součástí standardní výbavy je rovněž na dálku ovládaný klimatizační systém, který lze obsluhovat prostřednictvím aplikace a jenž supluje také nezávislé topení. S ion-lithiovou baterií umístěnou pod zadní sedadly a dojezdovou rezervou dosahuje objem zavazadlového prostoru 490 litrů.

Základní provedení nové RAV4 PHEV se prozatím bude prodávat prozatím pouze na domácím japonském trhu za ceny v přepočtu od 1 065 000 Kč.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?