Ve středu představila kopřivnická automobilka Tatra Trucks nejnovější generaci svého modelu Tatra Phoenix. Tento slavnostní moment, ke kterému došlo na tatrováckém testovacím polygonu, přilákal mnoho významných hostů a zástupců médií. Odhalení vozu bylo završením vývoje, který probíhal od roku 2022.
Novinka přináší osvědčený tatrovácký podvozek s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými polonápravami, což je v této kategorii vozidel unikát. Nově vyvinutá kabina od DAF Trucks (DAF XDC) nabídne vyšší úroveň bezpečnosti a komfortu, aerodynamický design a moderní technologie osvětlení.
„Kabina bude k dispozici jak v krátkém (denním) provedení, tak v prodloužené verzi (spací), ale i ve variantě spací se zvýšenou střechou s jedním či dvěma lůžky. Řidič bude mít k dispozici moderní digitální přístrojovou desku s vylepšenou ergonomií a zjednodušeným ovládáním. V kabině budou i nově řešená anatomická vzduchem odpružená sedadla poskytující bezpečné a zdravé sezení,“ vysvětlil Radomír Smolka, člen představenstva společnosti Tatra Trucks zodpovědný za vývoj a výzkum, který měl konstrukci a stavbu nové generace vozů Tatra Phoenix se svým týmem na starosti.
S novými motory
Phoenix nové generace je vybaven novými motory Paccar MX-11 a MX-13, které nabízejí výkony od 300 do 390 kW. Standardem jsou automatizované převodovky ZF TraXon, ale na přání lze získat i plně automatické převodovky Allison. Díky moderním technologiím a konstrukčním řešením jsou motory úspornější a spolehlivější. Nový Phoenix se už nebude nabízet s manuální převodovkou.
Nová řada vozů je vybavena spoustou moderních elektronických a asistenčních systémů, včetně automatického ovládání stěračů, vnějšího osvětlení a systému Corner View, který eliminuje mrtvé úhly. Digitální kamerový systém Digital Vision a varování před opuštěním jízdního pruhu jsou jen některé z novinek, které zvyšují bezpečnost při řízení.
Základní nabízené konfigurace podvozků vozidel nové generace jsou 4×4, 6×6, 8×8 a 8×6, přičemž k dispozici je i čtyřnápravové provedení v konfiguraci 1+3 (tj. s trojicí zadních náprav). Samozřejmostí budou ale i vícenápravová provedení s volitelným počtem řiditelných a poháněných zadních náprav podle požadavků uživatelů.
U zákazníků na podzim
„Novou Tatru Phoenix jsme postavili tak, aby dostála pověsti spojené se značkou Tatra a naplňovala motto Tatra vás dostane dál. Tak jako její předchůdci bude svým uživatelům spolehlivě sloužit mnoho let, vždy přepraví náklady nebo vybavení tam, kam má, a to za jakýchkoliv podmínek. Bude to dělat ekonomicky efektivně a zároveň bezpečně, přičemž nabídne vysokou míru komfortu i ergonomie ovládání a bude mít k dispozici rovněž moderní systém servisní podpory a zázemí naší společnosti,“ řekl Lukáš Andrýsek, generální ředitel a předseda představenstva Tatra Trucks.
Sériová výroba nového Phoenixu odstartuje v létě, první zákazníci dostanou svůj vůz na podzim tohoto roku.
Video: Podívejte se na odhalení nové generace Tatry Phoenix
Zdroj: Tatra Trucks