Kromě konceptu naznačující podobu budoucích kompaktních modelů přivezl Mercedes na autosalon do Šanghaje také upravenou třídu S. Modernizace je poměrně důkladná, protože přináší především hned několik nových motorů.
Doporučujeme: Mercedes-Benz Concept A ukazuje, jak bude vypadat nová generace kompaktních modelů
Začít můžeme rovnou od toho nejdůležitějšího, tedy právě od motorů. Třída S je dalším modelem značky, který dostal čtyřlitrový dvakrát přeplňovaný osmiválec. Základní zážehové provedení nově nese označení S 560 4Matic a řidiči dává k dispozici 345 kW (469 k) a 700 Nm. Kvůli snížení spotřeby je tento motor vybaven i systémem deaktivace poloviny válců.
Stejný motor najdeme také u „slabšího“ AMG, kde ovšem nabízí lepší parametry. Po modernizaci se dočkáte v případě verze S 63 4Matic+ výkonu 450 kW (612 k) a točivého momentu 900 Nm. Provedení s levostranným řízením dostane vždy pohon všech kol, takže je nakonec tato varianta rychlejší než vrcholný dvanáctiválec S 65, který si musí vystačit s pohonem zadní nápravy. Osmiválcová sportovní třída S zdolá akceleraci z nuly na 100 km/h za 3,5 s, dvanáctiválec potřebuje 4,3 s. Maximálně se obě verze rozjedou na 250 km/h, v rámci paketu AMG Driver's Package dostanete omezovač posunutý na 300 km/h.
Další zajímavé věci se udály u slabších variant. Třída S totiž přichází s novými řadovými vznětovými šestiválci. Základní provedení 350 d disponuje parametry 210 kW (286 k) a 600 Nm, zatímco silnější verze 400 d nabídne 250 kW (340 k) a 700 Nm. Mercedes navíc brzy nabídku doplní také o zážehové řadové šestiválce vybavené elektrickým kompresorem. A dočkáme se rovněž plug-in hybridu s dojezdem v čistě elektrickém režimu až 50 km.
Doporučujeme: Prohlédli jsme si Mercedes-AMG GT R. Zájemci se mohou těšit na opravdu pekelný stroj
V rámci faceliftu došlo také na vylepšení kamerového a radarového systému, takže teď vůz lépe vidí okolí. Navíc při jízdě více využije data z navigačního systému. Pokud budete mít nastavenou trasu v navigaci, třída S už bude ve spolupráci s vámi nejen řídit, ale také vhodně upravovat rychlost podle zatáček nebo při dojíždění do křižovatky. V případě jízdy v koloně nebo náhlého zastavení se automobil do třiceti sekund znovu sám rozjede, při jízdě vás bude také upozorňovat na překračování povolené rychlosti a samozřejmě můžete využít třeba systém Remote Parking Assist.
Systém odpružení Magic Body Control nově zvládne skenovat vozovku až do rychlosti 180 km/h, v případě nerovností upraví nastavení podvozku tak, aby vůz vše ideálně odfiltroval. Zároveň díky funkci Curve se může upravená třída S naklonit do zatáčky v úhlu až 2,65°. Vylepšená jsou také diodová hlavní i koncová světla, změn rovněž doznal design a lidé od Mercedesu ještě dále modernizovali interiér.
V Evropě se začne upravená třída S prodávat letos v červenci.