Do dalších čtyř let své kariéry se první generace Audi e-tron vydává v modernizované podobě. Model, který se představil v roce 2018 a je ještě založen na platformě MLB Evo původně určené pro spalovací motory, prošel vzhledových liftingem, a zejména výrazným zvýšením kapacity baterií pro delší dojezd a rychlejší dobíjení.
Kvůli sjednocení a zpřehlednění modelové řady se e-tron nově jmenuje Audi Q8 e-tron a SQ8 Q8 e-tron, a to nadále i ve verzi Sportback se splývavou zádí. Když tento první plně elektrický sériový model značky přišel na trh, byl to solitér a označení e-tron stačilo. Od té doby ale bylo představeno sedm dalších elektrických Audi, z nichž každé přidalo ke svému názvu označení e-tron. A do roku 2026 jich má následovat dalších více než dvanáct.
Facelift je jen decentní. Nejvíce je změna patrná na přední masce s voštinovou strukturou, jejíž nově řešené aktivní rolety pomohly snížit koeficient aerodynamického odporu na 0,27, resp. 0,24 u verze Sportback. Logo na přídi se navíc zbavilo 3D efektu a Q8 e-tron je také prvním Audi, které přijalo nový trend přidávání označení na B-sloupek.
Uvnitř jsou změny jen drobné. Operační systém MMI využívá dva velké displeje s vysokým rozlišením a vyhýbá se fyzickým tlačítkům. Pro evropské a americké zákazníky bude Audi Q8 e-tron certifikováno jako uhlíkově neutrální. V kabině vozu je také použito několik případů recyklovaného materiálu, včetně izolace a tlumení. Mikrovlákno Dinamica pro volitelná sportovní sedadla je vyrobeno z až 45 procent polyesterových vláken, která jsou vyrobena z recyklovaných PET lahví, použitých textilií a zbytků vláken.
Největší pokrok se odehrál v případě baterií. U základního modelu Q8 50 e-tron se využitelná kapacita baterie zvýšila z 69 kWh na 89 kWh (celková je 95 kWh), což představuje nárůst o 29 procent. V kombinaci s novým softwarem pro správu baterie se dojezd Q8 50 e-tron zvýšil z 341 km na 491 km u základní karosářské verze a na 505 km u provedení Sportback. Modely Q8 55 e-tron a SQ8 e-tron dostaly nově baterii o kapacitě 106 kWh (celková je 114 kWh) oproti 86 kWh (95 kWh) u předchozí verze.
Na jedno nabití ujede až 600 km
Dvoumotorový 55 e-tron ujede 582 km a Sportback až 600 km. Největší elektrické Audi se tak dostalo zhruba na úroveň nedávno uvedených konkurenčních elektromobilů, včetně Mercedesu EQE SUV. Nejvýkonnější model řady, SQ8 e-tron se třemi motory, má dojezd 494 km, resp. 513 km v provedení Sportback.
Zadní motor Audi e-tron se vyznačuje zvýšením výkonu díky přidání dvou cívek, čímž je jejich celkový počet 14. Výsledkem je účinnější a výkonnější asynchronní motor, který ke generování většího točivého momentu spotřebuje méně energie.
Audi Q8 50 e-tron poskytuje v režimu boost výkon 250 kW a točivý moment 664 Nm, což jsou nárůsty o 20 kW a 104 Nm. Q8 55 e-tron poskytuje nadále výkon až 300 kW a točivý moment 664 Nm, zatímco SQ8 e-tron nabízí až 370 kW a točivý moment 973 Nm.
Zatímco rychlost stejnosměrného nabíjení 150 kW u modelu Q8 50 e-tron zůstává stejná, modely 55 a SQ8 vyznačují mírný nárůst na 170 kW. Ve srovnání s e-tronem GT, který zvládne nabíjecí výkon 270 kW, popř. modely Hyundai s 350 kW a 800V technologií je to ale poměrně málo. Přesto to modernizovanému Audi k rychlému nabití z 10 na 80 procent za 31 minut. V případě nabíjení střídavým proudem se za ideálních podmínek Audi Q8 50 e-tron nabije do plna za přibližně 9 hodin a 15 minut. Při 22 kW jsou to přibližně čtyři hodiny a 45 minut. Čísla větší baterie se pohybují okolo 11 hodin a 30 minut při výkonu 11 kW a šest hodin při výkonu 22 kW.
Mezi další změny patří standardní vzduchové odpružení a ekologičtější výrobní proces. Do prodeje se modernizovaná verze dostane na konci února 2023.