Nový Mercedes-Benz GLE Coupé si svou premiéru odbude sice až za několik dní na frankfurtském autosalonu, výrobce však už zveřejnil veškeré informace a fotografie. Nové čtyřdveřové SUV-kupé designově vychází z klasického provedení GLE, jeho rozměry však totožné nejsou. Klasické GLE je o 60 mm větší.
Ve srovnání s předchozí generací GLE Coupé je novinka nepatrně delší (+ 39 mm), širší (+ 7 mm) a má také o 20 mm větší rozvor. Přestože toto karosářské provedení je více stylovou záležitostí než jakýkoliv přeborníkem ve vnitřním prostoru, Mercedes-Benz uvádí, že základní objem zavazadlového prostoru 655 litrů lze sklopením dělených zadních sedadel zvětšit na 1790 l. Což je podle výrobce vrchol v dané třídě.
Rovněž interiér vychází z GLE a v základním provedení se se jako většina nových mercedesů chlubí dvěma spojenými 12,3palcovými displeji MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Součástí základní výbavy je také kůži čalouněný sportovní multifunkční volant, kožené sportovní sedačky a palubní deska.
Mercedes při uvedení novinky na trh počítá se dvěma vznětovými a jednou zážehovou motorizací. Pro Evropu budou k dispozici dvě nastavení řadového vznětového šestiválce OM 656, jmenovitě GLE Coupé 350 d 4MATIC s výkonem 200 kW (272 k) a točivým momentem 600 Nm a GLE Coupé 400 d 4MATIC s výkonem zvýšeným na 243 kW (330 k) a 700 Nm točivého momentu. Tyto motorizace budou výhradně pro evropský trh.
Příznivci zážehových motorů se musí prozatím spokojit pouze s variantou od AMG. Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ pohání rovněž řadový šestiválec s 320 kW (435 k) a točivým momentem 520 Nm. Tato sportovněji orientovaná motorizace je vybavena 48V systémem, kde malý startér-generátor přidává dalších 16 kW (21 koní) a 249 Nm.
Sportovnější AMG je standardně vybaveno vzduchovým podvozkem AIRMATIC, vznětové verze ho mohou mít na přání. Na přání je v nabídce také systém elektronicky řízených stabilizátorů E-ACTIVE BODY CONTROL, které jsou k dispozici pouze v kombinaci s podvozkem AIRMATIC.
V případě sportovního AMG se technici zaměřili na vylepšení řízení, jež má nyní strmější převod, zvětšili brzdy a rovněž vylepšili pohon všech kol, který umí podle potřeby posílat 100 % točivého omentu na jednotlivé nápravy.
Novinka z dílny Mercedesu se oficiálně ukáže již za pár dní ve Frankfurtu, do prodeje se dostane v prvním čtvrtletí roku 2020.