-
Modernizovaná třída E vzhledově, materiály i jízdním projevem připomíná třídu S
-
Nové materiály a nová barevná provedení posouvají kvalitu interiéru na vyšší úroveň. Nová generace multifunkčních volantů je opatřena kapacitními senzory držení
-
Napříč motory se rozšířila 48V mild hybridní technologie
-
Navigace s rozšířenou realitou do reálného obrazu z kamer promítá různé informace či piktogramy
-
Éčko dovede jet autonomně rychlostí až 60 km/h a má i relaxační funkci pro uspání řidiče během zastávky
-
Některé z pomocných funkcí půjdou aktivovat dodatečně aktualizací softwaru
-
K dispozici jsou kromě sedanu, kombi a verze All-Terrain i kupé, kabriolet a také sportovní AMG verze E53 a E63
-
V novém vydání má GLA blíže k vozům SUV, je prostornější a variabilnější. Zadní sedadla jsou podélně posuvná
-
Vrcholem široké nabídky modelů je provedení GLA 45 S disponující 320 kW (421 k)
-
Mezigeneračně větší rozvor i rozchod kol zajišťuje lepší stabilitu na silnici
Modernizovaná třída E opět nesází na prvoplánovou líbivost, ale spíše nad nadčasovost, která této řadě Mercedesu přinesla proslulost a oblibu nejen u taxikářů a diplomatů. Již základní verze mají sportovní verzi masky s centrálně umístěnou hvězdou, tradiční logo na kapotě společně se zmenšeným tradičním grilem ale zůstává v nabídce u linie Exclusive.
Mercedes-Benz E 2020: Komplexní záležitost
Modernizace třídy E je poměrně komplexní záležitostí. Kromě retuší karoserie dostala upravený interiér výhradně se dvěma propojenými velkými displeji (s úhlopříčkou 10,25 nebo 12,3 palce) a multimediálním systémem MBUX. Po usednutí do kabiny si hned všimnete nových materiálů a nových barevných provedení, které posouvají kvalitu interiéru na ještě vyšší úroveň, ale i nově provedené volanty s kapacitními ovladači. Volanty jsou navíc opatřené kapacitními senzory držení, což má zamezit falešným upozorněním řidiči, aby ho držel. Třída E totiž nově zvládá poloautonomní jízdu až do rychlosti 60 km/h. Zajímavostí je možnost zobrazení signálu semaforu v přístrojovém štítu, v případě, že na něj řidič dobře nevidí. Tuto a další funkce si budou moci majitelé aktivovat i dodatečně aktualizací softwaru.
Leccos nového je i pod kapotou. V duchu doby se napříč motory rozšířila 48V mild hybridní technologie. Krátce jsme si ji vyzkoušeli provedení E 350, který ještě momentálně v ceníku nefiguruje. Jedná se o nový dvoulitrový čtyřválec M 254 s výkonem 200 kW (272 k), který je přeplňovaný novým turbodmychadlem twin-scroll a elektrickým kompresorem. Svými 15 kW (20 k) a 180 Nm ho podporuje elektromotor ISG druhé generace, který je součástí devítistupňové převodovky. Při jízdě nás tato verze zaujala rychlou odezvou odspodu, příjemným tichým chodem i spotřebou necelých 10 l.
Elektrifikován byl i zcela nový řadový šestiválec M 256 pod kapotou E 450, který se jistě dočká obliby pro svůj sametový běh, ale i skvělý zátah. K jeho 270 kW (367 k) totiž přidává dalších 16 kW (22 k) elektromotor. A plug-in hybridní pohon je k dispozici hned v několika provedeních pro zážehové i vznětové verze. Jak ale zjišťujeme během seznámení s kombi E 300de disponující 143 kW (194 k) + 90 kW (122 k), bohužel u nich nezmizel tradiční schod v zavazadlovém prostoru. Řidiči plug-in verzí budou moci nově v rámci systému Energizing, který propojuje různé komfortní prvky vozu včetně masážního sedadla, využít i nový program „krátký spánek“ pro rychlou relaxaci při zastávce na dlouhé cestě, přičemž sedadlo ho uspí, během spánku jemně masíruje a nakonec i probudí.
https://autobible.euro.cz/mercedes-amg-e63-jde-ostre-proti-bmw-m5-jeho-v8-ma-az-612-koni/
Jízdně se podařilo třídu E ještě lépe vyladit z hlediska komfortu i chování silnici. Její řízení ještě nebylo na přesnosti, přesto přitom ale působí tak nějak mercedesovsky nenuceně. V novém provedení si vezete bohatší paletu asistenčních systémů, mezi nimiž dojde ocenění mj. aktivní asistent pro sledování slepých úhlů, který nyní s upozorňováním na nebezpečí při vystupování a rovněž rozšířený parkovací paket ve spojení s 360° kamerovým systémem zajistí automatické parkování nejen na příčná a podélná parkovací místa, ale také na vyznačené plochy. Nechybí ani aktivní adaptivní tempomat s přizpůsobováním rychlosti jízdy na projížděné trase, a to i na základě aktuálního dopravního zpravodajství. Jednou z novinek je i navigace s rozšířenou realitou, která do reálného obrazu z kamer promítá různé informace či piktogramy. Zajímavostí je bezpečnostní paket Urban Guard, který majitele stále informuje stavu a poloze vozu a pokud ho zaparkované někdo poškodí, podá o tom informaci a dokáže i informovat o síle nárazu.
Nabídka třídy E zůstává nadále široká. Kromě sedanu a kombi, které existuje nadále i ve verzi All-Terrain pro zákazníky, kteří chtějí outdoorové auto, ale nemají v lásce SUV. Nechybí samozřejmě sportovní AMG verze E53 a E63, a k dispozici jsou nadále i kupé a kabriolet, neboť s těmito provedeními na bázi třídy S se již do budoucna nepočítá.
https://autobible.euro.cz/mercedes-benz-e-po-faceliftu-zna-ceske-ceny-pripravte-si-13-milionu/
Mercedes-Benz GLA 2020: větší a univerzálnější
Druhá generace třídy GLA přijíždí jako v pořadí již osmý model Mercedesu na platformě MFA2. Zatímco ta předchozí byla dříve jakousi zvýšenou třídou A, nyní je to mnohem komplexnější auto.
Nejmenší SUV stuttgartské značky zmohutnělo, je sice o 14 mm kratší, ale o 30 mm širší a o plných 104 mm vyšší. K dojmu většího auta napomáhá i o 30 mm delší rozvor, navíc narostla i světlá výška (o 9 mm na 143 mm). Verze s pohonem všech kol mají k dispozici off-road paket s masivnější plastovou ochranou spodku vozu a systémem kontrolovaného sjíždění svahů. Na nějaké velké terénní dobrodružství to ale přesto nevypadá. Za volantem se sedí o 140 mm výše než ve třídě A a o 50 mm výše než v Béčku. Nastupuje se tedy velmi pohodlně a za volantem se sedí trochu vzpřímeněji než dřív, ale přirozeně.
Stísněnému interiéru předchůdce je konec. V novém GLA se mnohem lépe usadí i cestující vyšších postav. Pro nohy vzadu je o 116 mm více místa a o 45 mm je i ve prospěch loktů. Zadní sedadla dělená v poměru 60:40 jsou posuvná a sklopná do roviny s podlahou zavazadelníku, sedáky jsou ale kvůli tomu umístěné dosti nízko.
https://autobible.euro.cz/test-mercedes-benz-glb-200-d-4matic-nebezpecny-mexican/
Větší rozvor i rozchod kol znamená lepší stabilitu na silnici, tenčí sloupky navíc zajišťují lepší výhled. Vyzkoušeli jsme si verzi Mercedes-AMG GLA 35 s výkonem 225 kW (306 k), která je vstupní bránou do světa verzí AMG. Jízdně velmi jisté a příjemné auto překvapivě i na dvacetipalcových kolech dobře filtruje nerovnosti.
Ještě výše v hierarchii stojí výkonnější varianta GLA 45 s 285 kW (387 k) a vrcholem nabídky je provedení GLA 45 S disponující 320 kW (421 k). Mnohem více se ale u nás asi budou prodávat slabší verze. Základem bohaté nabídky je v případě zážehových motorů verze GLA 180 se disponující 100 kW (136 k) a v případě vznětových jednotek je jí model GLA 180 d s 85 kW (116 k).