Mazda přivezla do Ženevy model, který zaplňuje mezeru, o níž zatím nikdo nevěděl. Ale automobilka má prý zjištěno, že zákazníci přesně takový model postrádají, a tak se jim prostě rozhodla vyjít vstříc. Už na první pohled je jasné, že Mazda CX-30 prakticky vypadá jako zvýšený model Mazda3. A ono to tak i je, vždyť s trojkou sdílí stejnou platformu Skyactiv-Vehicle Architecture i další techniku. Co do velikosti je však o něco menší. Nechme promluvit tabulku:
Mazda3 2019 | Mazda CX-30 | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Délka (mm): | 4460 | 4395 | -65 |
Šířka (mm): | 1795 | 1795 | 0 |
Výška (mm): | 1435 | 1540 | 105 |
Rozvor (mm): | 2725 | 2655 | -70 |
Do zavazadelníku nového japonského crossoveru můžete naložit až 430 litrů nákladu.
Uvnitř se CX-30 velmi podobá nové Mazdě 3. Najdeme zde totožný displej infotainmentu, který má úhlopříčku 8,8 palců. Naprosto stejné je pak ovládání klimatizace, celý středový panel nebo přístrojový štít. Ale fakt je, že Mazda neměla důvod něco výrazně měnit. Sama se hlásí k tomu, že jde o lehce vylepšené dvojče „trojky“, a její ergonomii věnovala velkou péči. Ve výbavě samozřejmě nechybí dnes tolik nutné bezpečnostní asistenty včetně vychytávek jako je varování před blížícím se autem v křižovatce nebo detekce únavy a nepozornosti řidiče.
Co se motorizací týče, vsadila Mazda na nabídku jak benzinových, tak dieselových agregátů, které již znáte právě z trojky. Jen připomínáme, že všechny benzinové motory pracují s mild-hybridním systémem, jehož součástí je elektromotor umístěný na přední nápravě. Novinka do vínku dostala také pohon s označením Skyactiv-X, který kombinuje zážehový i vznětový princip motoru. Podle zatím dostupných informací by mělo jít o čtyřkolku. Mazda ji označuje jako i-Activ AWD. V nabídce by měla být jak šestistupňová manuální, tak šestistupňová samočinná převodovka.
Nová Mazda CX-30 dostala také G-Vectoring Control Plus – vylepšenou verzi systému G-Vectoring, který představila už před nějakou dobou. Funguje na principu krátkého snížení točivého momentu ještě před samotnou zatáčkou, nicméně jeho nová verze do práce navíc zapojí brzdy. Podle Mazdy systém pomůže řidiči projet zatáčku bezpečněji a hlavně plynuleji.
Technické specifikace a ceny zatím Mazda nezveřejnila. Lze očekávat, že mezi modely CX-3 a CX-5 se zařadí i cenově, což by mohlo znamenat základní cenu jen lehce převyšující půl milionu korun.