Se sedmimístnými SUV se v nedávné minulosti doslova roztrhl pytel. Nejdříve to byl Kodiaq, pak následoval Tiguan Allspace, stejný vůz dostane také Seat (hned jak pro něj najde jméno) a stranou nezůstala ani Mazda. Ta do své nabídky zařadila prodlouženou CX-5 označenou jako CX-8.
Doporučujeme: Mazda CX-5 — V základu stejná, přesto lepší (první jízdní dojmy)
Špatnou zprávou na úvod je skutečnost, že jde zatím výhradně o japonskou záležitost, kde bude tento model plnit roli vlajkové lodi. Mazda sice vyrábí ještě větší SUV CX-9, to se ale v Japonsku neprodává. U nás zůstane alespoň prozatím největším crossoverem v nabídce nová CX-5.
Z ní CX-8 technicky vychází, nicméně je samozřejmě delší. Rozdíl činí přesně 350 mm, přičemž 230 mm z této hodnoty připadá na prodloužený rozvor náprav. Na výšku měří novinka 1730 mm a široká je 1840 mm. Zájemci si budou moci vybrat mezi šesti a sedmimístným interiérem. Ten jinak kopíruje CX-5. Pokud vyklopíte třetí řadu sedadel, zůstane vám k dispozici zavazadelník o objemu 239 litrů, pokud tak neučiníte, nabídne CX-8 za druhou řadou sedadel objem 572 litrů. Menší věci ale můžete odložit ještě pod dno zavazadelníku.
Doporučujeme: Mazda Skyactiv-X je téměř „diesel na benzin“. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v praxi
Nabídka motorizací je velmi jednoduchá. Mazda totiž dává k dispozici pouze čtyřválcový diesel 2.2 Skyactiv-D. Ten ale posílil na 140 kW (190 k) a 450 Nm. Na našem trhu koupíte v kombinaci s CX-5 diesel naladěný maximálně na 128 kW (175 k). Standardem je rovněž automatická převodovka. Na výběr tak bude pouze pohon předních a všech čtyř kol.
Jak už bylo řečeno, Mazda CX-8 se týká výhradně japonského trhu. Je to škoda, protože také u nás by si podobný vůz určitě své zákazníky našel.